Picojet met permax 480 motor aan de CBP1015 accu.

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af, kunnen deze cells mijn picojet voldoende van stroom voorzien?

Het zijn CBP1150 celletjes van Cheapbatterypacks.com.
cbp1050animated.gif

meer info

Ze gaan met 8 stuks in brick formatie de pico in, om de permax 480 met Gunter 125x110 prop te gaan voeden. Ze gaan de 8xAA 800mAh NiCD pack van multiplex vervangen, die 90 gram zwaarder was en zon 300mAh minder had dan de nieuwe pack. Maar deze cells zijn zonbeetje de helft kleiner kwa afmetingen, dus ik vind et n beetje eng om zon joekel van n accu te vervangen door deze ukkies. :lol:

Motocalc geeft aan dat de motor niet teveel zal vragen.
The full-throttle motor current at the best lift-to-drag ratio airspeed (7.4A) falls between the motor's maximum efficiency current (4.7A) and its current at theoretical maximum output (12.4A), thus making effective use of the motor.

Maar die zit er geregeld naast heb ik gehoord..
Dus wat denken jullie? Kunnen die kleintjes et aan?

cellen die tot 20 A kunnen(aan de motorcalc gegevens te zien), zijn zeker voldoende!, gewoon proberen dus!

zoveel zal motocalc er nou ook weer niet van uitwijken.

Ik hoop t niet tenminste. :) Tis wel even wat anders. Een pack die de helft kleiner is bijna 100gr. lichter is, en toch 300mAh meer vermogen heeft. Wonderlijk spul. :P

Ben wel benieuwd of de pico lekkerder kan vliegen met 10% gewichts reductie. Ik hoop dat et de moeizame launches wat helpt, want hij valt toch gauw n meter omlaag voor ie op snelheid is, met die ouwe accu.

We zullen wel zien. Ik heb een filmpje van een vlucht met stock motor, en straks kan ik dr et filmpje naast houden van die nieuwe pack. Kunnen anderen ook zien of et de moeite is. :)

Back