Hoi allemaal,
Ik vroeg me af, kunnen deze cells mijn picojet voldoende van stroom voorzien?
Het zijn CBP1150 celletjes van Cheapbatterypacks.com.
meer info
Ze gaan met 8 stuks in brick formatie de pico in, om de permax 480 met Gunter 125x110 prop te gaan voeden. Ze gaan de 8xAA 800mAh NiCD pack van multiplex vervangen, die 90 gram zwaarder was en zon 300mAh minder had dan de nieuwe pack. Maar deze cells zijn zonbeetje de helft kleiner kwa afmetingen, dus ik vind et n beetje eng om zon joekel van n accu te vervangen door deze ukkies. :lol:
Motocalc geeft aan dat de motor niet teveel zal vragen.
Maar die zit er geregeld naast heb ik gehoord..
Dus wat denken jullie? Kunnen die kleintjes et aan?
Ik vroeg me af, kunnen deze cells mijn picojet voldoende van stroom voorzien?
Het zijn CBP1150 celletjes van Cheapbatterypacks.com.

meer info
Ze gaan met 8 stuks in brick formatie de pico in, om de permax 480 met Gunter 125x110 prop te gaan voeden. Ze gaan de 8xAA 800mAh NiCD pack van multiplex vervangen, die 90 gram zwaarder was en zon 300mAh minder had dan de nieuwe pack. Maar deze cells zijn zonbeetje de helft kleiner kwa afmetingen, dus ik vind et n beetje eng om zon joekel van n accu te vervangen door deze ukkies. :lol:
Motocalc geeft aan dat de motor niet teveel zal vragen.
The full-throttle motor current at the best lift-to-drag ratio airspeed (7.4A) falls between the motor's maximum efficiency current (4.7A) and its current at theoretical maximum output (12.4A), thus making effective use of the motor.
Maar die zit er geregeld naast heb ik gehoord..
Dus wat denken jullie? Kunnen die kleintjes et aan?