picooZ accuprobleem

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem me mijn pico.
Bij het opladen moet ik het contactje heel erg voorzichtig en als ik het stekkertje erin heb zitten, moet je er met alles van af blijven.
Als je de heli eenmaal heb opgeladen, is de accu dan ook HEEL snel leeg.

Ik wacht af.
Groetjes,

Alex

volgens mij een typisch gevalletje van accu dood.
FF naar de lokale speelgoedshop een nieuwe halen en je oude heli gebruiken voor spare-parts :P

Goeiedag!

Mijn eerste helicoptertje is ook een Picooz (Silverlit), de batterij in de heli zelf is nu helaas dood. Als ik het goed begrijp is deze (accu) niet te vervangen? (Lijkt me ook niet zo vreemd met een heli van 20E).

alles kan, maar het is niet de moeite. Je moet dat ding helemaal open snijen en de accu zul je er vast in moeten solderen of zoiets. En ik zou niet weten waar je zon accu los zou vinden :P

Nou, dat klinkt in elk geval als een leuk mini projectje! Ga vanavond eens "binnen kijken". :p
Heb afgelopen weekend een Syma Mosquito op de kop getikt (ook voor 20E), dus kan gelukkig nog lekker spelen! (Die accu is, naar ik aanneem, ook niet te vervangen?).

Eigenlijk breng mij dat meteen naar de volgende vraag. Welk (3-ch) helicoptertje in de goedkope klasse heeft een verwisselbare accu?
Ik heb nu ontzettend veel lol met de Mosquito binnen, maar die accu gaat het niet lang volhouden ben ik bang. Ik heb geen geld en ruimte voor een grotere/betere helicopter, maar wil wel graag kunnen blijven vliegen. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Nou, dat klinkt in elk geval als een leuk mini projectje! Ga vanavond eens "binnen kijken". :p
Heb afgelopen weekend een Syma Mosquito op de kop getikt (ook voor 20E), dus kan gelukkig nog lekker spelen! (Die accu is, naar ik aanneem, ook niet te vervangen?).

Eigenlijk breng mij dat meteen naar de volgende vraag. Welk (3-ch) helicoptertje in de goedkope klasse heeft een verwisselbare accu?
Ik heb nu ontzettend veel lol met de Mosquito binnen, maar die accu gaat het niet lang volhouden ben ik bang. Ik heb geen geld en ruimte voor een grotere/betere helicopter, maar wil wel graag kunnen blijven vliegen. :rolleyes:

Een 4 kanaals heb je het meeste lol mee, met een 3ch kun je niet hellen naar links en rechts en kun je ook niet corrigeren met hoveren

Een 4 kanaals heb je het meeste lol mee, met een 3ch kun je niet hellen naar links en rechts en kun je ook niet corrigeren met hoveren

Thanks Mixit! Dan ga ik naar een 4 kanaals choppertje met verwisselbare accu op zoek (iemand misschien een gouden tip?)

Gisteren heb ik de PicooZ uit elkaar gehaald, ziet er erg netjes uit en de accu is te "vervangen". Ben nu wat draadjes aan het doornemen om te checken hoe en wat mbt het vervangen van de accu. Heb via dit forum nu deze Engelse website gevonden: Fullriver Cells

Het liefst zou ik meteen al groter en beter gaan vliegen, maar budget en ruimtegebrek maken dan helaas nog niet mogelijk. Maar mensen, wat een hoop lol is er te beleven met helicopters! :D

Bij Esky-shop heb je een lama v3, looks zijn cool, hij kost maar 85 euro. Ik had er 2 extra accu's bij en wat blades. 120 euro. En voor 125 euro heb je ook een imbussleuteltje om de bladen te verwisselen.

De rotor diameter is 36 cm. ik denk dat je zeker wel een ruimte nodig hebt van 2x2 MINIMAAL!

Als je inderdaad het geld en de ruimte hebt wil ik best even de benodigdheden samenstellen ;)

Thanks Mixit, erg aardig dat je me op weg wil helpen! Toevallig (of niet geheel, haha) was ik al aan het kijken naar een Lama V4.

Natuurlijk zie ik veel aanbieders in NL, maar lees ook berichten van bestellingen uit Hong Kong ed. Extra accu is geen overbodige luxe. 100E (of iets meer) kan er wel vanaf.

Lekker off topic trouwens. Misschien moest ik me maar eens naar het Lama V4 topic begeven.

Bij Esky-shop heb je een lama v3, looks zijn cool, hij kost maar 85 euro. Ik had er 2 extra accu's bij en wat blades. 120 euro. En voor 125 euro heb je ook een imbussleuteltje om de bladen te verwisselen.

De rotor diameter is 36 cm. ik denk dat je zeker wel een ruimte nodig hebt van 2x2 MINIMAAL!

Als je inderdaad het geld en de ruimte hebt wil ik best even de benodigdheden samenstellen ;)

Noem je bijna 95 euro voor een eSky Lama v3 supergoedkoop dan ??

Jij kijkt blijkbaar op een andere website dan ik, want ik zie dat een lama v3 daar maar €72,95 kost, dat noem ik inderdaad zeer goedkoop. (je verwisseld hem waarschijnlijk met de 2.4ghz)
Jammer dat je als tevreden klant geen andere modelbouwers mag tippen, maar je dan meteen als sneeky afgedaan word.

Het is voornamelijk een technisch forum mensen, geen Kelkoo of prijsvergelijk ;)
Heeft weinig met techniek of vliegen / de hobby te maken en zowiezo niets met de titel van het draadje....

M.vr.gr.
Eric

Heb nu twee nieuwe batterijtjes (3.7V 50mAh) binnengekregen, maar ik zie dat er aan de "accu" die ik uit de Picooz heb gehaald er een extra printplaatje aan de accu vast zit.

Weet iemand hier of ik dit printplaatje moet overzetten op de nieuwe accu, of kan ik de draadjes van de nieuwe accu gewoon aansluiten (die zitten er al aan vast, handig!).

Schijnbaar is het gewoon een kwestie van nieuw batterijtje aansluiten, de twee mooi losgekomen helften van de Picooz weer op elkaar plakken (plakbandje/beetje lijm) en weer vrolijk verder vliegen.....

Klik voor een iets groter plaatje.

Heb de nieuwe cell nog niet opgeladen, maar neem aan dat dat goed gaat.
(dus eigenlijk heb ik geen idee waar het kleine printplaatje op de oude cell voor dient, iemand?)

Edit: Hahaha, wat een maf ding is die Picooz toch! De nieuwe cell werkt erg goed. Dus voor die max. 5E per nieuwe cell en minimaal geklooi tijdens het openmaken van de Picooz vind ik het toch wel de moeite om de cell te vervangen.
Just to let you know! :)

th_66646_PicoozCell_122_257lo.jpg

Laatst bewerkt:
Back