Picooz Pluto, stabiliteitsproblemen

• Topicstarter Topicstarter martijnk
  • Startdatum Startdatum
M

martijnk

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb als kerstcadeau een picooz Pluto gekregen, erg leuk, vliegen gaat al redelijk.
Silverlit PicooZ Pluto (SL85800) | Silverlit Shop
Probleem dat ik heb is dat ik hem naa bijvoorbeel een meter hoogte breng en dan trim, wat goed lukt. Hij blijft dan netjes stilhangen.
Echter, als ik gas bijgeef of minder, gaat ie weer om zn as draaien, alsof ik weer opnieuw moet trimmen. Zo is de heli erg onvoorspelbaar.

Is hier iets aan te doen of is dit een eigenschap van zo'n goedkoop dingetje?

Dat hoort er een beetje bij...

Een grote bestuurbare heli heeft naar verhouding een sterkere staart, en betere electronica om die op zn plek te houden

En net als een grotere heli zul je bepaalde dingen zelf weg moeten sturen, en krijg je dus niet weggetrimt
Ook met het verlopen van de batterij zul je merken dat de staart steeds meer weg gaat draaien

ok, duidelijk, bedankt voor de reacties!

De rotorbladen hebben niet zulke gladde randen, heeft het nog zin alles glad te maken met een vijltje of maakt dat geen verschil?

Hallo allemaal,

Ik heb als kerstcadeau een picooz Pluto gekregen, erg leuk, vliegen gaat al redelijk.
Silverlit PicooZ Pluto (SL85800) | Silverlit Shop
Probleem dat ik heb is dat ik hem naa bijvoorbeel een meter hoogte breng en dan trim, wat goed lukt. Hij blijft dan netjes stilhangen.
Echter, als ik gas bijgeef of minder, gaat ie weer om zn as draaien, alsof ik weer opnieuw moet trimmen. Zo is de heli erg onvoorspelbaar.

Is hier iets aan te doen of is dit een eigenschap van zo'n goedkoop dingetje?

Heeft dat ding wel een gyro? Dit gedrag lijkt erg op dat van de oudere 3 kanaals mini coaxjes, voordat die van gyro werden voorzien.

Back