piepschuim snijden ???

12V - 1A - 1,5A should do the job. Iets meer vermogen mag ook. Vroeger gebruikte ik een adapter voor een halogeenlamp. Werkte prima met styropor, maar voor het taaie EPP heb je wat beters nodig. Heb toen een regelbare voeding aangeschaft van 0-40V en 0-5A. Ideaal.

Dit soort algemene vragen zou je misschien beter in 'Bouwtips' of 'Algemeen' kunnen vragen. De spoeling is wat dunner hier binnen 'Turbine aangedreven'. Tevens is er veel geschreven over het snijden van styropor kernen. Zoek eens onder 'schuimvleugels' of iets in die trant hier op het forum, je vindt alle informatie die je nodig hebt.

voor 1meter 0,3 dik gebruik ik zelf 1,7-2,1A. Spanning is dan ongeveer 12V.

Snijsnelheid is dan ongeveer 80-110mm/min.

Hoi,

Kijk daar heb ik wat aan, ik ga het proberen, het is niet eenvoudig om in een bestaande vleugel een doorvoer te snijden.

Maar als het niet lukt , dan zal de zaag erin moeten toch!!!!!!!!!!!

Gr Jaap

doorvoer???

moet het een holle vleugel worden, of is het voor een kabelgootje?
Je kan natuurlijk met een heet Asje een gat maken, daarna de draad erdoorheen halen, en dan snijden.
Tenminste als ik begrijp wat je bedoeld. :oops:

Hoi,

THX voor de tip ma daar ben ik al druk mee bezig zoals jij het bedoelt, maar dat lukt niet.

De ene keer komt die aan de bovenkant eruit en dan de onderkant, nu ga ik met een messing buisje ( gericht ) met daarin een warm verenstaal broberen een doorvoor te maken.

Er moeten een aantal leidingen doorheen komen voor een turbo.

Gr Jaap

Back