Piezogyro Mod voor de X-Ufo

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
P

Pjotrrr

Guest
Met een beetje electronicakennis en soldeerervaring kan je zelf je X-Ufo opwaarderen met twee piezogyro's:

http://forum.xufo.net/bb/viewtopic.php?t=1077

De twee piezogyro's zijn ongeveer 25 euro per stuk en verder nog een paar euro aan klein spul...

Veel beperkingen van de mechanische gyro vallen weg, je kunt schuiner en harder vliegen, ook in wat wind gaat het beter!

PIEZO.JPG

Dus een handige jongen haalt er een bij de Carrefour voor 68 euri en maakt voor de oude prijs een piezo X-Ufo....

En heb je er nog een liggen waarvan alleen de mechanische gyro kapot is........

Overigens is de X-Ufo ook prima met je eigen computerzender te vliegen, 27 Mhz kristal vervangen door een 35 of 40 op gewenst kanaal en het werkt vreemd genoeg perfekt!

Overigens is de X-Ufo ook prima met je eigen computerzender te vliegen, 27 Mhz kristal vervangen door een 35 of 40 op gewenst kanaal en het werkt vreemd genoeg perfekt!

Leuke ontdekking na de verschillende topics over precies die vraag :D

De mijne ligt verrot in de kast. Mischien zit de gyro vast, want hij start niet meer op. Maar.... ik kan geen duits! :cry:

Hi Sietse,

Vandaar ook mijn opmerking "vreemd genoeg"
Ik vermoed dat er dan wel degelijk sprake is van een mis-aanpassing maar dat men er niets van merkt omdat je de X-Ufo in de regel niet ver van je vandaan vliegt.
Alle bovengenoemde truuks op eigen risico ;)

Misschien voelt iemand zich geroepen om een ombouwservice te starten?

Peter

Hallo Pjotr.

Mooie mod. Zou je een beetje in lekentaal kunnen beschrijven waar je die piezo gyro's aan soldeert.

Ben benieuwd
Groeten
Arie

Hi Arie,

Alles staat beschreven in het linkje van mijn eerste post, helaas is er momenteel niet aan het gebruikte type gyro te komen. Ikarus had er een aantal maar die zijn op.
Vlieg zelf dus ook nog met de standaardgyro.
Mocht het ooit zover komen dat ik naar piezo "upgrade" dan zal ik daar zeker verslag van doen.

Peter

Als het de standaard Tokin L43 is kan je hem zo bij Paul Goelz bestellen op www.pgoelz.com , daar haal ik hem vandaan omdat hij dan goedkoper is dan via Ikarus (!). Ik gebruik ze om Piccoboardjes mee te fixen.

Cheers,

Ton.

Back