Dit seizoen ben ik overgestapt naar de Perfection (had ik veel eerder moeten doen ) Ik heb nu een 2e perfection F3J overgenomen en ga hier een F5J van maken. begin is al gemaakt en zal het draadje de komende tijd aanvullen met foto's en info. Het gaat hier om een Perfection SSL (1600gram) Er komt een Tenshock Viper met Reisenauer 5:1 vertraging in. Het wachten is nog even op de servo's voor de romp en spinner. Ik wil eerst gaan kijken of ik zonder al teveel verwijderen van de servo tray uit kom met mn CG. Stay tuned.
Vipertje al wel te pakken kunnen krijgen Lyckele? Voor mij ligt er een losse motor in de roeiboot van China naar NL Vertraging zal zo rond het weekend wel op de mat liggen.
Toevallig (of niet) zijn ze vandaag binnen gekomen Spullen van Reisenauer had ik al binnen. Waar ga jij de Vipert in bouwen @bobt ?
Voor in het nieuwe type romp wat als spare voor de F5J en de X3 gaat dienen, of een van deze vervangt als 'ie goed bevalt
Ik ben gegaan voor de 10T aangezien deze eventueel ook de X3 met ballast omhoog moet sleuren. Zou net iets meer pit moeten hebben...
In augustus heb ik een Perfection met LS vleugel omgebouwd van F3J naar F5J. Bestaande servo tray er helemaal uit gehaald. Om uit te komen met het zwaartepunt, moest ik ontvanger achter de vleugel plaatsen. De servo's zo ver naar voren dat de motor er nog net in geschoven kan worden. Achter de servo's kan ik een 1300 mah accu in de romp kantelen, maar die moet geheel naar achter geschoven worden. Tegen de vleugel aan. Ik zit er toch aan te denken om deze winter de servo's tussen de vleugels te plaatsen. Dit geeft meer ruimte voorin. Ik verwacht dat de ontvanger dan ook weer voorin kan.
Wat voor setup heb je ingebouwd? En hoeveel cm heb je van de neus afgehaald? Ik heb er 215 gram uitgehaald en straks gaat er ongeveer het zelfde in terug. Ik denk wel uit te komen zonder de servotray er uit te moeten halen.
Tenshock EDF TS-EZ1515 - 15T - 4pol 3770KV met Micro Edition 5:1NL /T Castle Creation Edge Lite 50 Hyperflight spinner http://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=HYPERSPINNERP-32-6-0 GM 15x8 prop http://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=GM15X8 3s accu = 115 gram Op het oog heb ik ongeveer het zelfde van de neus afgehaald.
Jij hebt er iets meer af gehaald aangezien je een 32mm spinner hebt. ( niet dat het een wereld van verschil zal zijn ) Bij mij komt er een 30mm spinner op. En wat voor servo's zitten in de romp?
Hier een foto van servo's tussen de vleugels. Maar ik denk dat dat krap wordt met de DS359HV's die ik heb
volgens mij ( ik kan me vergissen ) is de Tenshock EDF TS-EZ1515 zonder vertraging al zwaarder dan de door lyckele gekozen aandrijving, daarnaast ga ik bij hem ook uit van een 3s 1000 lipo
Ik heb trouwens ook de standaard stalen pen van het kapje vervangen door een carbon staafje. Dit scheelde 8 gram (nu 7 ipv 15gram incl kapje) Tenshock EDF TS-EZ1515 - 15T - 4pol 3770KV weegt volgens opgave 83 gram (zonder vertraging) De viper weegt 50 gram (zonder vertraging)
In mijn andere perfection zitten de servo's tussen de vleugel zoals je op de foto laat zien. Tussen jou servo's en de gene die er bij mij in komen zit al 25 gram verschil, verschil tussen de motors is 26 gram. Mijn doelstelling is om zonder teveel "hak" werk hem vliegend te krijgen op een cg van 108 a 109 mm Maar vindt het leuk om de ervaring van andere ook te horen/zien. Leuk kleuren schema heb je @GVT
Hallo, Even voorstellen: Mijn naam is Johan en ik woon vlak bij de Duitse grens en de A12. Ik vlieg al een aantal jaren bij mijn club MCZ, maar ik ben op zoek naar meer uitdaging in mijn hobby. Dus ik heb afgelopen periode enkele wedstrijden bezocht, o.a. in Horst. Daar heb ik gesproken met Eric en Bob. Tijdens een wedstrijdvlucht heb ik mogen mee luisteren. Ook heb ik na de wedstrijd nog met Eric's Supra gevlogen. Kortom; wat een leuke sfeer en wat een vriendelijke mensen. Zelf heb ik een Inside F3J klaar liggen, maar ik heb sinds enkele weken ook een gebruikte Pike Perfection SSL overgenomen. Dus eigenlijk zit ik op het zelfde punt: Ook ik ga de F3j ombouwen naar F5j. Zo zag het er uit: De accu van de F3j weegt slechts 122 gram, dus zal er bij mij een licht motortje in moeten. Zo zou het er uit moeten komen te zien bij een accu van 1000mah Zelf kies ik er voor een 850 mah accu te gebruiken en deze voor de servo's te plaatsen. Maar ik wacht nu eerst dit bouwbericht even af! Ik ben benieuwd wat jullie er van maken en hoop dat ik er wat van kan leren. gr Johan
Welkom Johan! Hoe meer zielen hoe beter. Gefeliciteerd ook met je laatste aanwinst ( keuze van de kist is ook Perfect(ion) Ik vind het leuk om te merken dat er aardig wat animo is voor dit draadje. Ben zelf niet zo'n verslagschrijver maar dit wel een leuk project. Gr Lyckele