Pilatus pc-21

wel vreemd nu heb ik die prop bij fiala bestelt ook een mail van ontvangen(van Fiala), gekozen voor paypal maar ben helemaal niet naar paypal door gelinkt zoals bij hobbyking.......

Staat overigens ook niet in mijn paypal account en hobbyking wel....

Word dit nu betaalt of gaat dat weer anders?

Kan zijn dat hij jou een rekening stuurt via paypal.

Kleine shops hebben nooit geen direkte verbinding met paypal (kost ook geld)

Mvg Johan

Hoi,

Eindelijk ff tijd gevonden om mijn setup door te geven.

1st:
Motor: Dualsky 6350 200 RPM/V
Bat.: 10S/5000mAh/40C
Prop: 2/3/4blads 19...20 x 8...13,5

Resultaat 3000W met genoeg trekkracht statisch. Tijdens vliegen waardeloos omdat de motor de vliegsnelheid niet kan creeeren zodat een looping uitgesloten is.

2de:
Motor: LiPolice LPA-5030/16T-265KV
Bat.: 10S/5000mAh/40C
Prop: 5blads 17,5 x... Varioprop (spoed is zo dat de motor 90A trekt.

Resultaat: Met windkracht 5 en wielen uit zonder problemen vooruit.
Jammer door een verkeerde landing schade die nu gerepareerd is zodat we dit seizoen lekker kunnen vlieg.

Mijn ervaring is dat je motor genoeg toeren moet kunnen maken om zo te voorkomen dat de prop remt in de vlucht.

Oh ja, had als proef een shit chinees torretje 270KV gebruikt echter die is compleet, samen met de regelaar, uitgebrand tijdens de vlucht. Daarna setup 2 genomen,

Ah okee nou wacht ik een volgend mailtje af.... Dank Johan

Hee hoi Ray,
Je hebt m weer in elkaar....ging dat wat wel een werkje geweest zeker?

Ik hen nu een 168 kv motor bestelt alleen vergeten met mn stomme kop 2 lipo's te bestellen(nu 1 bestelt) van 6s

heeft het bog zin om daar een mail naar toe te sturen?

Laatst bewerkt:
Hoi Edwin,

Er zit bij mij een 32 cc benzine motor in met een 18x10 prop.
Gaat prima maar ik ga hem wel vervangen door een 35cc DLE met achter uitlaat.
Dan kan ik de boel beter binnen de cowl houden. (mooier)
Verder is ie uitgerust met ESM retracts, Airjockey en Blue Box.
3 LiFe batterijen, 1 voor het ontsteking circuit en 2 voor de voeding va het normale elektrische circuit (back-up systeem)

@ Frank,
Op welk gewicht ben jij uitgekomen?

Vanavond even met de motorkap bezig geweest en de uitlaten, al menige pc-21 voorbij zien komen met de uitlaten scheef omhoog...... er is dus een linker en een rechter uitlaat.........en ze horen recht te zitten.....:D

Tegen de 10 kg aan.

Maareehh, zoek maar eens wat foto's op google op van de echte PC-21.
De rechter uitlaat wijst wat naar boven terwijl de linker uitlaat iets naar beneden staat.
Of je het mooi vind is iets anders maar schaal........

Tegen de 10 kg aan.

Maareehh, zoek maar eens wat foto's op google op van de echte PC-21.
De rechter uitlaat wijst wat naar boven terwijl de linker uitlaat iets naar beneden staat.
Of je het mooi vind is iets anders maar schaal........

Ja dat klopt ook wel.... zal je laten zien wat ik bedoel....
Ik hoop ergens op 9,3 kilo te blijven steken

full

Even van het www gepikt.......

De uitlaten hebben elk hun eigen kant andersom en ze staan beide naar boven.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Leuk om wat info te vinden over collega Pc-21 modelbouwers.

Zal effe mijn toestel en setup omschrijven :

Hacker A60-16L met Ramoser 5 blad 16,2 (pitch moet ik nog instellen)
Lipos 11S
Regelaar moet ik nog kopen, dacht aan een115A regelaar van Schulze
Powerbox sensor switch en 2 x zippy 3S2P lipo voor voeding
Servos : Hitec 625MG op ailerons, 10 kg servos op flaps, Hitec 5955TG per elevator (overkill I know maar de 965MG die er eerst opstond had teveel speling), savox 1256 op rudder
Gewicht weet ik nog niet (is nog niet klaar) maar ik hou rekening met een dikke 9,5 kilo
Cockpit ook eraf gedremeld
Elevator aansluiting niet standaard, rudder wel maar beetje extra verstevigd, extra carbon staaf in ijzeren staafvan het hoogtewer verlijmd
Navigatielichten en blitzers rondom + op neuswiel

Heb wat herspuitwerk gehad want de chinaman was erin geslaagd om 2 soorten rood door mekaar te gebruiken (cowling moet ik nog doen)!!!
Heb andere hoofdwielen gekocht bij bigplanes (esm heeft nieuwe lichtgewicht alu wielen) : van 75 gram per
wiel naar 35 gram per wiel

Moet nog alle componenten inbouwen maar ben nog met ander toestel bezig dus is pas voor deze zomer, ik volg deze draad wel aandachtig en veel succes met de eerste vluchten !

Mvg,

Johan

Ps : zal vanavond wat fotootjes uploaden, ga eerst paar vluchtjes doen met parkmaster vooraleer het donker is

Zoals beloofd een paar fotootjes

full

Motor en mount (let op kleurverschil cowling en de rest van de romp grrrrrrr.........)

full

Motor na installatie en Ramoser spinner gemonteerd

full

Cockpit wat aangekleed

full

Servos hoogteroer en inbouw rudder stuurstang

full

Aansluiting hoogteroer

full

Tail strobe

Mvg,

Johan

Hee Hoi Johan,

Bedankt voor het posten,leuk!

Dus bigplanes heeft andere wielen op voorraad, goed te weten...
Ik heb de electrische versie en daar stoppen ze plastic wielen bij, jammer.

Ziet er wel goed uit , jammer van de verf zo zie je maar arf hoeft niet altijd gemakkelijk te zijn haha.

Je cockpit heb je mooi afgewerkt bij de randen, ik zit nog te tubben hoe ik dat zo netjes mogelijk ga doen heb je er een detail foto van?

Ook ben ik benieuwd naar de landingslichten op je neuspoot hoe je die bevestigd hebt.

Ik zie dat je voor je hoogteroer dezelfde roerhoorns heb als de rest waar heb je die vandaan?
Heb je niet gigantisch veel uitslag op je hoogteroer?
Ik zie hele lange servoarmen of vertekent het...... wel netjes de aansturing zo, standaard is niet het meest bijzondere.

Succes met je afwerking en ben benieuwd naar je maiden!

Met vr Groet,

Edwin

Bedankt Edwin !

bij die nieuwe alu wielen van ESM is het plastic gewoon vervangen door alu, een vriend van mij heeft ook die plastic wielen en die vervormen veel te makkelijk ! Verder zijn ze lekker licht, met die oude ESM wielen kan je bij wijze van spreken een nagel in de muur slaan !

Ik heb na het dremelen het overblijfsel van de cockpitrand op de romp gewoon vlak geschuurd. Aan de onderkant van de afgedremelde cockpit heb ik balsa gekleefd zo dik als afgeschuurd op de romp, niet zo moeilijk. Zal vanavond een detailfoto nemen van de cockpit (ze is nog verre van klaar, moet nog de instrumenten maken en de achterste piloot zit nog niet vastgegespt :-)

lichten landingsgestel vastgemaakt met Tec7, zal vanavond ook fotootje nemen

heb voor mijn hoogteroer de roerhoorns van de flaps genomen, daar komen andere (gewone DuBro) op

servoarmen zijn misschien wel wat lang maar de 5955TG mag daar geen probleem mee hebben, zeker niet omdat deze kist maar kleine uitslagen nodig heeft en het geen al te grote roeren zijn. Ik kan ze nog altijd korter maken...

Mvg,

Johan

Dag Edwin,

een mooie foto van een neusje:
full

Want, zo'n mooie kist willen we toch wel schaal hè, of niet?

Dat de ene uitlaat links en de andere rechts is klopt, maar je moet ze nog steeds iets gedraaid erop zetten hoor.

En zie ik nou toch ook nog wat domp bij de echte kist?!

Ja dat klopt ook wel.... zal je laten zien wat ik bedoel....

full

Even van het www gepikt.......

De uitlaten hebben elk hun eigen kant andersom en ze staan beide naar boven.....

Prachtige foto ! Zie ik dat nu goed en staat daar ook sidethrust op, die spinner buigt naar links .

Zoals beloofd fotootjes van cockpit en landingslicht

full

full

full

full

Mooie kist zo,n PC-21, waren helaas niet op voorraad bij Erik heb nu de Seafury gekocht.
Heb een vraag aan Johan, hoe kom je aan die mooie piloten?, zelfbouw of heb je een adres voor mij?
Gr. Wim

Back