Pilatus pc-21

Vandaag 2 nieuwe servo's ontvangen voor het hoogteroer de graupner des 586bb
Mooie kleine servo's met 6kg op 6volt en eenhoudkracht van 12kg....

Eens kijken of we sie erin krijgen zoals Ben het heeft bedacht :-)
 
Wel een gepriegel maar het lukt.....
Een gat gemaakt waar de servo door past
dan links en rechts een "spantje" gemaakt(24mm verdiept) waar de servo op geschroeft wors
full



Piloot 1 defenitief op zijn plek :-)
full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit Edwin. Op de plaats waar ik het boutje voor de vleugelbuis heb zitten die het stabilo bij elkaar houdt heb ik wat verdikte epoxy tussen de beplanking en de buis gestoken. Dit om wat meer materiaal te hebben.

Ben
 
Knap werk Edwin ! Je hebt voor je piloot ook gordels voorzien, goed idee ! Kan ik bij de mijne ook nog doen... ik zou me er terug eens moeten aanzetten zodat ie af raakt. Ik schat dat de mijne in september of oktober klaar is.
Wie weet kunnen we ooit eens samen vliegen :p

Nog veel bouwgenot !
 
Knap werk Edwin ! Je hebt voor je piloot ook gordels voorzien, goed idee ! Kan ik bij de mijne ook nog doen... ik zou me er terug eens moeten aanzetten zodat ie af raakt. Ik schat dat de mijne in september of oktober klaar is.
Wie weet kunnen we ooit eens samen vliegen :p

Nog veel bouwgenot !

Dan hoop ik de mijne ook zo goed als klaar te hebben zal er gauw weer mee aan de slag!
Leuk als we elkaar op een meeting oid treffen....leuk!

Bedankt voor je complimenten Johan :D

nu eerst een weekje vakantie :bye:
 
Zo een update..... :oops:

Inmiddels in mijn stabilo zo goed als klaar en sta ik op het punt om de scharnieren van het hoogteroer te verlijmen.
Nu zijn dit van die cyano scharnieren en vroeg me eigenlijk af moet ik die wel gebruiken en hebben jullie die ook gebruikt voor degene die de pc al vliegen.

Had er zo mijn twijvel even over.
full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Edwin,

Ik heb bij mijn PC-21 destijds gewoon de scharnieren van Robart gebruikt waarvan ik het asje van de scharnieren er uit haalde en verving door een draad die dor alle scharnieren liep. Zo kon ik het roer nog uit elkaar nemen in geval van.
Mooi gedaan die afneembare stabilo. ;-)

ps: bedankt voor de reactie op mijn filmpje.

Ben
 
Dag Edwin,

Ik heb bij mijn PC-21 destijds gewoon de scharnieren van Robart gebruikt waarvan ik het asje van de scharnieren er uit haalde en verving door een draad die dor alle scharnieren liep. Zo kon ik het roer nog uit elkaar nemen in geval van.
Mooi gedaan die afneembare stabilo. ;-)

ps: bedankt voor de reactie op mijn filmpje.

Ben

Bedankt voor je reactie Ben!

Ga ik dat ook maar doen heb ze toch liggen en een pen erdoor kan handig zijn inderdaad.

Mooi he zo afneembaar haha ;). En toch zit het als een huis.

Die plastic gevallen die erbij zitten (kan me even niet bedenken hoe dat heet) en aan de stabilo vast komen te zitten wou ik weglaten maar kon het toch niet laten er 1 uit te knippen om te kijken hoe het staat......
Toen bedacht ik even ze met 3 onopvallende schroefjes er toch aan te gaan zetten.
Nadeel is dat ze er dan elke x op en af moeten als het stabilo eraf gaat.
 
Je zal nog ff nieuwschierig moeten blijven vrees ik. De stukken liggen op zolder en de dochter slaapt al dus morgen meer geluk :-)

Ben
 
Dag Edwin,

Hier gaan we dan.







Ik heb een roerhoorntje op een balsa latje gevezen dat op zijn beurt vastgelijmd is in het plastic stuk.

in de romp is dan een gleufje gemaakt waarin het roerhoorntje komt. dan wordt het complete stuk naar achter geschoven zodat de hoorn vast komt te zitten. Vooraan wordt de lijst dan vastgezet met 1 vijsje.

Foto's van het rompgedeelte kan ik jammer genoeg niet meer nemen daar deze kist al enige tijd RIP is.

Ben
 
Hoi Ben,

Bedankt voor de foto's inderdaad handig gedaan zo ga ik mee aan de gang.
Het is mooier als ze er wel op zitten, skids noemen ze het toch?

Goed weekend!!
 
Mijn servo's op hoogte de graupner des 586 BB blijken wat schokkerig te werken bij het terug gaan naar nulstand is dit normaal?


full


full


Ik twijvel nog of ik de vertical stabs volledig afneembaar maak net als Ben of dat ik ze aan het stabilo lijm en er een schroefje indraai voorin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, dat is niet normaal!!

Voordat je van alles gaat controleren check even de batterij spanning eerst even van de accu welke je gebruikt. Mij is wel eens overkomen (tijdens het bouwen) dat ik een vrijwel lege accu gebruikt had om dingen te testen. Dan lopen dingen ook niet meer zoals ze zouden moeten....

Volkert
 
Nee, dat is niet normaal!!

Voordat je van alles gaat controleren check even de batterij spanning eerst even van de accu welke je gebruikt. Mij is wel eens overkomen (tijdens het bouwen) dat ik een vrijwel lege accu gebruikt had om dingen te testen. Dan lopen dingen ook niet meer zoals ze zouden moeten....

Volkert

Dat is inderdaad precies wat ik ook gedaan heb zomaar even 1 van de oude accu's uit het schap gepakt om te testen.

Bedankt! ik ga meten.
 
Het is niet een accu die "te" leeg is.

Maar nog een ander probleem deed zich voor ik was even aan het "spelen" met de roeren en nu liet ik per ongeluk mijn knuppel voor hoogte schieten waardoor beide roeren terug schoten maar 1 van de hoogte roeren bleef jutteren!!!!

Er zit een lichte speling op de servo's ondanks carbon tandwielen........
Wat moet ik hier nu weer mee, ik vind het wel een zorgelijk idee dat dat kan.
Het zou kunnen betekenen dat tijdens de vlucht hij ook kan gaan jutteren.

Iemand goede ideeen?
Moet ik naar andere servo's toe?
Hoop eigenlijk van niet heb net 2 op reserve gehaald :(
 
Eens wisselen met de nieuwe en kijken of ze hetzelfde doen.

Het is juist de nieuwe die dat doet......

Op een of andere manier heeft de nieuwe ook een kleinere uitslag dan de "oudere" en moet ik in mijn zender van alles doen om ze exact tegelijk te laten lopen.

Weer zo'n baal gevalletje.... en wat is wijsheid......

Hoe zat dat bij jouw graupner des 586 BB Ben?
Zat daar ook een lichte speling in?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pfoe, lastig gevalletje Edwin...
Een beetje speling is niet erg, de roeren zijn nu drukloos. In vlucht niet.

Maar dat verschil in uitslag en jutteren is erg vreemd. Ik zou persoonlijk denk ik terug gaan naar de winkel.

Doen ze het eigenlijk ook op een servotester dat jutteren? Miss uitsluiten?
Accu wisselen, ontvanger wisselen....
Het kan allemaal van invloed zijn.
 
Back
Top