Pilatus pc-21

dat ga ik proberen Melvin,

Andere ontvanger
op 6 volt proberen
de "oude" nieuwe servo terug erin
De nieuwe in de verpakking kan ik nog proberen

Dat van de uitslag vind ik wel heel vreemd.
Ik moet de 2 nieuwe samen maar eens proberen.

Kan het jutteren komen omdat ze digitaal zijn?


@ Berto
Het is niet veel max een half tot 3/4 mm speling op uiterste punt van het roer. of is dat wel veel.......
 
Dat is niks, nou niet niks maar minimaal.

Op mijn L-39 zit wel iets meer.
 
Ah nou dat stelt me gerust want ik vond het toch best al wat.

Nou net andere ontvanger eraan gehad op 5 volt op 6 volt maar dat maakt niets uit.
Het jutteren gaat over een 2-3 mm totaal dus 1-1,5 naar boven en beneden.
Wanneer ik de sevohevel maar even met de vinger raak stopt hij ook anders stopt het na 2-4 seconden.

Wat Melvin al zegt het roer is drukloos dus misschien moet ik me er niet te druk over maken......
Op een of andere manier blijft hij zijn nulpunt misschien zoeken?
Ik gebruik voor het eerst echt digitaal kan het hier wat mee te maken hebben.
 
Mischoen ff paar keer sturen.

Met indoor had ik mn sevos op 3s lipo rechtstreeks.
Als ik een vest geladen accu pakte schudde alle roeren
Even paar keer gas geven dat de spanning lager was en was het over
 
Het is geen mixje Han. :nooo:

Raymon of 5 of 6 volt dit geeft geen verschil......

Ik laat het voor wat het is waarschijnlijk gaat het geen problemen geven tijdens de vlucht....

Vandaag de motorkap passend gemaakt (hier en daar mmtje afgeschuurt)
De ramoser prop moest even gepast worden natuurlijk en daarmee het volgende dingetje alweer:neutral:

De prop is zo dik dat er amper draad over blijft voor de moer ja een paar millimeter.
Nu heeft ramoser een klemconus maar dan zou de as van de motor er aan de andere kant uit moeten steken.

Kan ik dat zomaar doen weten jullie dat?

Ik gebruik nu de hub met 4 boutjes.....
 
Laatst bewerkt:
Dag Edwin,

Ik zou als ik van jou was de motor omdraaien. Bij mijn PC-21 zat de motor ook eerst zoals de jouwe en tijdens het proefdraaien met de Ramoser trilde deze wat. Heb toen besloten om de opstelling te veranderen. Zodanig dat het draaiende deel van de motor achter zijn montageplaat kwam en de prop ervoor. De trillingen waren dan weg. Mijn motor was gemonteerd met 4 draadstangen van M6. In het begin zag het er wat slap uit maar eens de moeren allemaal vast stonden was het één vast geheel.
Door mijn opstelling zo te maken kreeg ik zowel voor de montageplaat van de motor als erachter een gewichtsverdeling. Mss een beetje een rare omschrijving maar je kan het vergelijken met een gyroscoop. Hoe verder de prop van de montageplaat staat hoe groter het moment is ten opzichte van de montageplaat. Met de motor er vlak achter en de prop ervoor komt het min of meer in balans.
Probeer ook de spanconus van Ramoser te gebruiken, dit is een ijzere en beresterk en past perfect in het gat van de hub.



Ben
 
Ik had de motor gemonteerd met de ophangpunten naar achter. De 5 blads prop heeft nooit getrild in deze opstelling.
Had alleen een zeer stabiele ophanging gecreëerd zodat de motor als een bolk vast zat.
 
Ik snap je helemaal Ben en was al op zoek naar een dergelijke motormount, alleen nog niet gevonden met die lengte.

Welke had jij Ben?


Wanneer ik de spinner backplate 2 mm dik zou maken kan ik de moer wel kwijt hij komt dan bijna vlak met met de voorkant op 1/3 mm na.
Daar kan ik mee leven maar zou de backplate dan sterk genoeg zijn met 2 mm, denk t wel hé.

Ray jij had er een dualsky motor op toch?

De klemconus van ramoser ziet er ook goed uit maar dan zou ik de as willen doorschuiven naar voren....

Bij het testdraaien heb ik niet bewust op trillingen gelet en is me ook niet opgevallen....

Wat vinden jullie van mijn ophanging dan?

full


De afstandbussen zijn 7 cm lang zijn aan de uiteinden 15mm dik en het afgedraaide deel is 8 mm dik.
Aan beide kanten heb ik m4 draad getapt
Ik heb er 2 graden zijtrust en 1 graad downtrust in gezet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon draadeind m6.

Zit dat lekker hufterproof dan?
Vind dat wel lange draadeinden worden.....

Edit:

Nu begrijp ik je vorige post volledig :thumbsup:

:rolleyes:

Dan heb ik alleen wel 1 probleempje erbij ik heb de motor uit het midden geplaatst om de sidetrust erin te krijgen.
Zou ik nu 4 m6 draadeinden gaan gebruiken dan kom ik niet meer in het midden uit.
 
Geen probleem hoor met die M6 draadeinde, komt muurvast te zitten.

Ik zou gewoon de gaten gebruiken zoals je ze nu hebt geboord voor je huidige montage. Door deze opstelling hoef je maar 2 van de 4 draadstangen aan te passen voor de sidethrust en of de domp.

Stel de 2 horizontale draadeindes zodanig af dat je de motoras terug in het midden krijgt. Gebruik wel zelfborgende moeren voor de gehele constructie vast te zetten.

Binnen enkele weken moet ik op mijn Tucano ook de motor monteren wat ook weer zal gebeuren met M6 draadeinde. zal dan wat foto's nemen en posten.

Ben
 
Bedankt voor je foto's Ben!

Hoe bevalt jou de rotomax 50cc?
Had deze eerst ook in gedachte voor de pc-21 maar ben toch voor een lichtere gegaan.

Voor nu laat ik het even zitten zoals het zit en mochten er teveel vibraties zijn dan ga ik het veranderen op de Benway ;) ziet er degelijk uit idd.
 
hij is mss wel wat aan de zware kant maar doet probleemloos waarvoor hij gemaakt is. Kisten van 10kg zijn zeker geen probleem voor deze motor. Er komt een 4 blad Ramoser op te zitten 17,2". Met de 5 blad 16,2" zat ik rond de 80A op 12S als ik mij niet vergis. Het enige aan de opstelling die ik gebruik is dat door het hoge koppel van de motor is dat de motor de neiging heeft van tegen het koppel in te draaien. Maar ik denk dat een beetje flexibiliteit geen kwaad kan. Moest je dit niet bevallen kan je achter de motor nog een extra montagekruis zetten dat je op zijn beurt dan weer vast maakt aan het motorschot.

Ben
 
Back
Top