Pilatus Pc-7 depron schaal 1/17.1

hallo
ik was de laatste tijd druk bezig met een tiger moth van Depron en had hem prachtig geverft. hij lag in de schuur te drogen en toen ik er de volgende dag bij kwam zaten er allemaal klijne gaajes in de vleugels. gelijk mijn bijde broertjes beschuldigd dat ze met spijkers erin hadden geprikt want dat is natuurlijk best grappig in depron. maar die zeiden egt nix gedaan te hebben. nou ja. ik was maar verder gegaan met schilderen met de gedachte dat ik wel zou doen alsof het vliegtuig beschoten was (het waren britse verkennings kleuren) maar toen ik de volgende dag er weer naar keek zaten er nog veel meer gaatjes in en er was ook een mengsel van haren en katten uitwerpselen te bespeuren op de vleugels. ik wist nu eindelijk wie de egte boosdoener was maar het vliegtuig was totaal geruwineerd en daar zou ik dus geen setup meer in kunnen zetten. ik had tog ook al niet meer zo'n animo voor dat vliegtuig dus heb ik hem in elkaar geplakt en aan mijn broertjes geschonken als smijtvlliegtuig. ondertussen is hij al helemaal kapot maar ja. tog weer wat ervaring opgedaan namenlijk: laat nooit je kist in het slaapvertrek van de kat, de schuur dus, drogen.

ik had net met mijn vriend afgesproken dat we een vliegwedstrijd gingen houden in de vakantie wie er het best kon vliegen en de beste mogt dan voor in de F-16B waar we later in gaan vliegen.

nou, ik had wel zin in een mooie show dus ben eiverig begonnen aan een Pilatus Pc-7 (het is nog een geheim voor hem dus ik hoop niet dat hij hier op dit draadje komt:D)

vandaar dus.

greetz Jan Willem

ik had net met mijn vriend afgesproken dat we een vliegwedstrijd gingen houden in de vakantie wie er het best kon vliegen en de beste mogt dan voor in de F-16B waar we later in gaan vliegen.

eerder een Gripen Jas-39D of 2 JSF's ;)

ik ben erg benieuwd welke methode je gaat toepassen, je kan een erg leuke
lowtech manier gebruiken van XXL66

depron-mustang-p-51d-full-fuse-80cm-wingspan

romp_3Db.jpg

of natuurlijk van tekeningen werken.

Je kan ook "want a plane" (Rowan) een pb'tje sturen, hij heeft ook een
beginnetje gemaakt aan een PC-7 en is er volgensmij nog mee bezig,
en hij kan je zeker wel even helpen

ps. welke kleuren worden het (de zwarte van de Klu of de Gele oude van
de Klu of een andere ?)

veel succes

Odin

Laatst bewerkt door een moderator:
ik begin met een soort 3D skelet van Depron. eerst maak ik dus een soort shocky model. dan ga ik nog ribben erop maken en als laatst een soort "bespanning"

ik heb het bovenaanzicht en het zij aanzicht al uitgesneden en beverfd want zij zijn tevens het hoogteroer en het richtingsroer.
img66601.jpg

ik beschilder hem met dit kleuren schema
pilatus3.jpg

en hier is mijnes dus al naar de spuiterij geweest.
img66701.jpg

nu was mijn vraag:
ik ga met de vleugels beginnen en ik heb geen balsa.
kan ik de ligger die ik door de hele vleugel laat lopen ook van 3mm triplex maken of is dat te zwaar? of is het geen probleem als ik hem ook van depron maak...

mvg Jan Willem

hm
ja wat dat betreft hoop ik meer op de grippen want van de F-35 is geen B versie.

ja die manier heeft ook wel heel wat!
wat een ID zeg!!!
ik heb met mn vader ffies besproken en die raad het mij ook aan dus wat houd mij nog tegen, alleen de lijm denk ik.
ik heb nog geen epoxie en tot nu toe deed ik alles met het lijmpistool.

ik ga gelijk beginnen met het modeleren. ik doe dat het liefst in solid works omdat dat het enige is waar ik een beetjs mee kan werken. en daar kan mn pa me mee helpen want die werkt daar de hele dag mee.

ik heb al de doorsneden van het vliegtuig(over het frontvlak) dus moet dat een eitje wezen. het word dan wel een andere schaal. ietwat groter. ik denk dat ik dan op iets van 1/16 uitkom met een wingspan van 61 cm.

greetz Jan Willem en bedankt voor het Id

hallo
ik heb nu de romp gemaakt in solid works:
3dloft.jpg

ik heb nu de uitsparing voor het raam erook uitgehaald. ik wil er een plastic kap op zetten en 2 piloten.
frontnze.jpg
frontloft.jpg

hier zit nog geen nlaat op maar die teken ik er denk ik later bijaan. dees moet ik nu in reepjes van 3 mm gaan verdelen omdat ik hier geen 6 mm depron kan krijgen. en met 3 mm wordt het nauwkeuriger.

ik schat de wingspan op zo'n 60-65 cm en het gewicht tussen de 300 en 500.

ik zou egt niet weten welke setup erin moet. heeft iemand iedeetjes?
mvg Jan Willem

hallo

ik doe er een Rhino 1550mAh 3S 11.1v 30C Lipoly Pack in. en ik gebruik deze moter:
1404N 2290Kv 9.2g 3.5A 160g Thrust Outrunner.

wie heeeft er verstand van deze moter of denkt te weten welke prop iuk er het best op kan doen???

gr Jan WIllem

Back