Pilatus Porter, in een andere uitvoering

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door SRS, 11 apr 2014.

  1. fluppe

    fluppe

    Lid geworden:
    28 dec 2011
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Brugge
    Dit wordt een leuk project en blijf ik volgen ! Het logo is alleszins al voor de volle 100 % geslaagd. Ik ben benieuwd hoe jullie het patroon en de kleuren van Bijke's vacht gaan vertalen naar de grafics van het vliegtuig. Spannend !
     
  2. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    hier staat een zijkant / bovenkantplaatje van de porter

    [​IMG]
     
  3. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Franck bedankt voor de moeite, zo iets kan ik wel waarderen. Alleen was ik jou wel een paar postings voor. ;-)

    Verder overweeg ik dit draadje naar het rubriek "bouwverslagen" over te plaatsen. Alhoewel het een sleper word denk ik dat het daar beter gelezen word...
     
  4. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    valt wel mee hoor , niet gereageerd betekent nog niet gelezen .
    Bouwen kun je ,dat heb ik al gezien .
    Vaak betekent weinig commentaar dat men er niks op aan te vullen heeft ;) .
     
  5. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Offtopic: Jammer dat je hier niet net zoals op tweakers.net topics kan hebben die in 2 rubrieken tegelijk staan.
     
  6. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Kzie et, helemaal overheen gelezen. Mooi projektje hoor!
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2014
  7. Fred59

    Fred59

    Lid geworden:
    21 nov 2008
    Berichten:
    14
  8. Fred59

    Fred59

    Lid geworden:
    21 nov 2008
    Berichten:
    14
    Fotobijlage is niet gelukt en post krijg ik ook niet verwijderd. Stuur het wel via de mail
     
  9. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Hierbij de inspanningen die Fred heeft geleverd. Het is een hele goede basis om verder mee te gaan. Het is erg moeilijk om alle patronen op het toestel te krijgen zonder dat het er clownesk uit gaat zien. En dat willen we niet, het zou Bijke geen eer aan doen. Ik heb Fred de tekening terug gestuurd met wat kleine aanpassing van mijn kant uit. Ik heb een klein vermoeden dat uiteindelijk het definitieve ontwerp wel klaar zal zijn....

    het zal uiteindelijk een kist gaan worden die uit zichzelf een verhaal verteld.

    [​IMG]
     
  10. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    wauw, super man, dat ontwerp!

    Daar hang ik mijn zwever met een eergevoel achter!!

    Succes met het project, ik blijf het volgen!

    grt, Louis
     
  11. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Het ontwerp zoals ie in grote lijnen gaat worden. Nog 1 klein puntje op de I en het ontwerp is definitief klaar. (maar dat is ie nu al voor 98%!) Fred krijgt hierbij alle credit.

    Als alles goed gaat is het lasersetje volgend week klaar, maar het komt niet op een week. Jan Hein is nog aan het bedenken hoe de romp deelbaar gaat worden. Ook daar heb ik alle vertrouwen in.

    [​IMG]
     
  12. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Het laatste puntje op de I, dit is en word het definitieve ontwerp. De Porter word asymmetrisch in de folie gezet, iets wat je niet vaak ziet op een toestel. Ik vind het in ieder geval niet misstaan.

    [​IMG]
     
  13. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    ik vind hem gaaf
     
  14. beemstra

    beemstra PH-SAM

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.508
    Locatie:
    VLAARDINGEN
    Ik ook! mooi idee!!
     
  15. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    De vleugel ribben en stabilo/richting zijn al gelaserd, enkel de romp behoeft nog wat aandacht. Als dat klaar is kan de bouw beginnen...
     
  16. Dopieman

    Dopieman

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    1.019
    Misschien heb ik het gemist maar waar laat je het laserwerk uitvoeren? En hoe kom jeen het ontwerp van de gelazerde delen?
     
  17. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Ger,

    Het ontwerp heb ik via het www gevonden, een vriend doet het laserwerk. (jan-Hein)
    Die heeft overigens het ontwerp flink aangepast aan mijn wensen, waardoor er een hele hoop tijd in is gaan zitten.
     
  18. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Het heeft even geduurd, maar de delen voor de vleugels zijn binnen en ga ik morgen beginnen met het plaatsen van foto's en het verslag. kom ik gelijk met een vraag. Ik heb mij vergist in de maatvoering van de vleugelbuis. In de vleugelribben zitten nu 30mm gaten gelaserd met de bedoeling er een alu oplossing van Petrausch in te plaatsen. Alleen is de buitenmaat 32mm ipv 30. 30 mm is natuurlijk overkil want de struts gaan de rest doen zou je zeggen. Ik heb deze maat gekozen met het oog bij het opbouwen van het toestel. Gaat een gewone alu buis toereikend zijn? Ik heb een adres gevonden waarbij de maten overeenkomen.
     
  19. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Hierbij even een kleine opmeting van mijn buis;
    Voor zover ik kan zien is die in mijn Porter een ordinaire alu buis, geen dure Petrausch dus.
    Diameter = 25mm
    Wanddikte 1mm
    Spanwijdte =2720mm

    Maar wellicht dat iemand met meer expertise op dit gebied je een beter antwoord kan geven.
     
  20. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Merci voor de info Sander, ik denk dat het wel zal meevallen. Mijn Grunau Baby van 3,5m span zit met minder in elkaar. Ik ga wat alu buizen bestellen.
     

Deel Deze Pagina