Pilcher Joker 3

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door simon bullock, 11 jan 2022.

  1. simon bullock

    simon bullock PH-SAM

    Lid geworden:
    2 feb 2021
    Berichten:
    21
    Locatie:
    ijsselstein
    heeft imand evaring met deze model ?

    zo ver met Bowen kwam ik deze problemen met de bouwdoos
    1: firewall van motor : door dat de battery box geliijme is tegen the firewall is het onmogelijk de bodem half van de romp te voorzien van 2 m3 bouten en moeren voor het vast maken van de motor omdat er geen enkle manier is je hand in de romp te stoppen on de moeren aan te draaien

    heeft iemand evaring hier mee ?
     
  2. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Daar was inderdaad een beetje creativiteit bij nodig. Ik heb een 30cm lang stuk m3 draadeind door het gat gestoken. Daar in de romp een M3 inslagmoer op gedraaid. Vervolgens het draadeind weer naar voren getrokken, waardoor de inslagmoer in het gat wordt getrokken. vervolgens op het stuk draadeind een moer gedraaid, waarmee ik de inslagmoer vast in het gat heb getrokken. Vervolgens draadeind er uit en motorkruis vastgezet.
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2022
  3. simon bullock

    simon bullock PH-SAM

    Lid geworden:
    2 feb 2021
    Berichten:
    21
    Locatie:
    ijsselstein

    Super bedankt voor de Tip Jammer dat Pilcher modelbouw niet op mijn emails reageerd op deze productie fouten
     
  4. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Zet je motorkruis vast met de bovenste 2 bouten vast. Dan trek je de inslagmoer meteen op de goede plek in het hout, als je het M3 draadeind ook door je motorkruis heen trekt.

    Verder heb ik bij de Joker aan de voorzijde de vleugelbevestigings in de romp iets verstevigd mbv 3 vuren latjes. Dat vond ik maar een minimaal stukje lightply, waar de krachten van de vleugel door moeten worden opgevangen. Ik vlieg er nogal wild mee.
     
  5. simon bullock

    simon bullock PH-SAM

    Lid geworden:
    2 feb 2021
    Berichten:
    21
    Locatie:
    ijsselstein
    nogmals bedankt een vraag het was mij niet duidelijk of de vleugel helften aan elkaar gelijmd moest worden
     
  6. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Ik heb ze niet gelijmd, want dat is een stuk makkelijker tijdens transport.
    Ik heb in de aluminium vleugelverbinder nog wel een precies passend stukje rondhout gelijmd.
     
  7. simon bullock

    simon bullock PH-SAM

    Lid geworden:
    2 feb 2021
    Berichten:
    21
    Locatie:
    ijsselstein
    Super dank je
     

Deel Deze Pagina