Pilf x1

Kijk eens wat de postbode zonet binnenbracht:
full

Ik ben benieuwd hoe deze zal vliegen met mijn plettenberg 6Kw hotliner setup.

Grtz A

Laatst bewerkt door een moderator:
Nice!

Beetje opletten met het vermogen, als je teveel en te lang vermogen door de Pletti jaagt zal hij oproken..

Gerben

Dank je Gerben,
Het word puur hotliner hoor, max 3 sec motor.
Ik ben enkel een beetje ongerust over koppel bij het opstijgen.

Grtz A

Net alle componenten eens samen gewogen, met nog wat bedrading en lijm erbij zou ik toch nog onder de 1,5kg moeten kunnen blijven.
Dit zou theoretisch op 4Kw per kg komen.

Niet slecht he :cool:

De plettenberg 220/42 die in dit toestel komt zat hiervoor in een lompere kamelot van +2kg. Ik draaide dan een oude e-flite (GM) 17,5x17,5 rond op 5S.
Mag ik ,aangezien dit toestel veel lichter en slanker is een zwaardere prop monteren? Ik had in het verleden al eens gehoord dat mijn 17,5x17,5 eigenlijk groter is en meer spoed heeft doordat mijn spinner 38mm is en hij verdraaiing heeft. Zou een RFM 18x19 op 9° 38 mm meer spoed hebben, en wat neem ik dan best, breed of smal blad.

Ik heb aan de binnenkant van 1 van mijn e-flite propbladen een heel klein barstje tegen de wortel ontdekt het lijkt een luchtbelletje in de laminering,daardoor denk ik aan vervanging. Of is dit voorbarig?

M.v.g. A

Vandaag heb ik mijn e-flite (GM) 17,5x17,5 stukgekregen.
Met deze prop zat ik in minder dan een seconde aan mijn pitch speed in de vlucht. Kan ik met een nieuwe GM 18x23 langer accelereren en dus sneller gaan?

Grtz A

Hmm, een 18x23 lijkt me erg zwaar voor op een '42er Pletti. Vraag me af of de Plet wel heel blijft, zelfs al is je model relatief licht. Ik had met de '42'er Plet altijd het gevoel dat hij niet lekker meer draaide met dit soort grote props.

Wat je eventueel zou kunnen doen is een 18x23 nemen, en dan aftoppen, zodat je minder diameter hebt. Draait de prop iets 'lichter' en heb je nog meer pitch-speed. De grote diameter heb je toch niet nodig met dit wat kleinere model. Aftoppen naar een 16.5"ofzo. Of via GJVO eens informeren, die had geloof ik een 16x23 prop ergens vandaan.

Gerben

Anthony, volgens mij moeten er al 12x25 zaagtandprops in Nederland of Belgie zijn.
Big bruce racing maakt ze. Big Bruce Racing - The Choice Of Champions
Ik heb 4 stuks besteld bij Bruce maar hij moest ze weer fabriceren, wat wel een tijdje zou duren.
KV van je motor is 4720, op 4S kan je die prop makkelijk draaien, op 5S zou, als je niet aanduikt met motor aan, het ook veilig moeten kunnen.
Ik weet alleen niet hoe Plettenberg zijn KV weergeeft, of het reele waarden of theoretische waarden zijn.
Dus het beste is een een rpm sensor te monteren en te meten wat er gebeurd.

GJ

heb een 42 pletti op nieuwe S prop van Sergei, 17.5*21.5 op 5s stefan liposhop 3000mAh 45C. Toevallig gsiteren mee gevlogen (1e keer dit seizoen met F5bkist): 365A peak (5.9Kwatt). Alles nog heel.

Ik heb vandaag een spuitbus fluo groen gekocht, naakte carbon is heel mooi, maar niet zo goed zichtbaar op een heel snel slank toestel.

Grtz Johan

Back