Piloot pop gezocht voor Hype P51

Ik ben op zoek naar een piloot zoals op de foto die in dit toestel van Hype past.
Wie weet waar ik dit kan kopen.

Mvg.Bernard

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Bernard.
Mag ik vragen of jij al in het bezit bent van deze Hype P51D Mustang en indien ja, er al mee hebt gevlogen?
Ik heb het toestel gehad afgelopen jaar en vond het werkelijk 1 van de slechts vliegende Wardbirds in dat formaat.
Starten en met name het landen erg slecht te doen omdat het toestel hoe goed ook uitgetrimt last heeft van erg snel weg willen vallen over de vleugel met Crashes als resultaat.
En het schuim is van dusdanige kwaliteit dat het erg snel breekt.
Dus totaal NIET te vergelijken met het schuim van bijvoorbeeld E-flite/Parkzone of Multiplex vliegtuigen.
Ik hoop dat het toestel jou wel goed zal bevallen maar zelf vond ik het een pain in the ass om ermee te vliegen.
Als ik deze Hype Mustang vergelijk met mijn huidige Hobbycity Mini Mustang die dezelfde span heeft maar op 3S Lipo vliegt dan is dat een wereld van verschil.
Oke.....de Hype Mustang ziet er optisch veel gelikter en mooier uit dan het Hobbycity kistje maar het verschil in vlieggedrag tussen deze 2 zelfde formaat/gewicht kistjes is enorm groot.
Ik vind die Hype Mustang mooi om binnen neer te zetten en naar te kieken.
De hobbyCity Mini Mustang is er eentje die dagelijks kan worden ingezet om vele nagenoeg Crashvrije vluchtjes te maken want daarmee starten en landen is werkelijk een waar genoegen en een eitje om te doen.
Vr Gr D

Hallo Erwin,

ik ben inderdaad in bezit van dit kistje. Deze had een vlucht gemaakt, crashvrij, en
toen heb ik het in de doos z.g.a.n. overgenomen voor een zacht prijsje. Het heeft bij mij een leuke plaats in de kamer gekregen en zelfs mijn vrouw vind het een leuk om ernaar te kijken. Maar de bedoeling is wel om het te onderwerpen aan een vlucht wanneer het voorjaar weer daar is. De makke zoals jij schrijft is ook door andere al beschreven en wat vooral niet werkt is de 4 blad prop die er op zit. Die moet er gewoon af.
Ik heb de as ingekort en een 7 X 6 prop er op gezet.
En een 1 cel lipo 450 werkt ook niet na behoren zoals Hype aangeeft. Dit moet minimaal een 2 cel 800 zijn of een 3 S 800 maar de motor-esc kan dit misschien niet aan door de warmte die hoger wordt.
En als blijkt dat het niks is dan houd ik hem aan de grond en mag die als kijk object blijven staan. Ben eigenlijk niet van plan om dit type van een andere fabrikant aan te schaffen.
Wat ik wel wil kopen is een Multiplex Acromaster die heel mooi vliegt of een Multiplex Extra 300 S, maar heb ik zelf nog niet zien vliegen.
Mvg.Bernard

Back