Piloot(tje) 1:10

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Heren schaalbouwers,
Al maanden zoek ik naar een geschikte piloot voor mijn RBC Harvard (schaal 1:10). Dat is lastiger dan het lijkt.....
Ik zoek niks bijzonders, een bovenlichaam met hoofd en armen is voldoende. Ze moeten er zijn want er zijn zat kisten in dit formaat (rond de 125 cm) in omloop en ik zie daar geregeld piloten in zitten. Wie zet mij op het juiste pad? Ook opties als Action man/GI Joe etc zijn wat mij betreft prima, als ik ze maar ergens aan kan schaffen.

Dank!

090201Harvard2.jpg

Laatst bewerkt:
HIER moet wel iets voor je bijzitten.

Met dank aan Wouter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Teus,
Ja, daar heb ik al heel wat afgesnuffeld. 1:8 en 1:12 kom je overal tegen, 1:10 niet. Dat is het juist.
Is er iemand die iets in dezelfde schaal heeft en daar een piloot bij heeft gevonden? Wat ik gezien heb is óf te klein, óf te groot. Of ben ik te kieskeurig.....?

125 cm
Ik ben even een kartonnen silhouetje aan het maken om wat gerichter te kunnen zoeken. Maar dat is zó lastig vanaf plaatjes.....Er zit zeker geen poppetjeswinkel in Deventer of omstreken. Mijn eigen winkeltje heeft een vrij klein assortiment in pilootjes helaas.

-edit-
Zoiets dus

090213Harvard1.jpg

090213Harvard2.jpg

090213Harvard3.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo daar,

Wat ik hier zie, lijkt me even te klein voor een AT-6, dit lijkt meer een piloot voor een P-47 Thunderbolt.
Sorry ik vind hem te klein, moet net wat groter, laat dit mannetje in je gedachte maar eens over de cokpit rand stappen, deze man moet klimmen.....:cool:

Groet Peter.

Al is me niets gevraagd, ik moet dit even kwijt.

Verder geen op of aanmerkingen...........:bye:

Hoi Peter,
Geen probleem hoor. Maar de maat klopt m.i. heel aardig. Een Harvard is een stuk groter dan je zou denken. Daar moet je ook echt in- en uitklimmen. Let ook maar op de voetsteuntjes halverwege vleugel en cockpitrand (de achterste net voor de "B" op de romp). Ik zie vaak Harvards met veel te grote piloten erin.

IMGP0598-lee08-Harvard-IIB-B71-PH-MLM-KLHV.jpg

Ha Ha Ha, heb jij net een foto van een kleine piloot in een Harvard, kijk z´n stoel staat in de voorste stand...........Ha Ha.....:D
Nee prima man, ik zou hem een klein beetje groot kiezen, voor beide meningen is wat te zeggen, ik zie regelmatig kisten met te kleine piloten.

Groet Peter.

Laatst bewerkt:
LOL ik heb nog kleinere gevonden, die heb ik er juist tussenuit gelaten.
Doe maar eens Google afbeeldingen op "North American Harvard", dan zie je op de onderste regel een foto van een dame op Duxford. Die kijkt nét over e rand heen :-)

Prima, je pilootje moet gewoon wat dieper zitten...................kijk dan komen we er uit:celebrate:
Zie......
HTML:
http://www.safch.org

Toch is die kist niet zo groot, of vergis ik me nu werkelijk helemaal.

Groet peter

Laatst bewerkt:
Die man is 2m10 denk ik :-)
Een Harvard is in spanwijdte net iets groter dan een Mustang of Spitfire. Maar door de grote radiaalmotor (die Mustang en Spit niet hebben) heeft hij een enorm dikke, hoge romp. Dus ja, het is een aardig bakbeest wat je niet zou zeggen.

Jawel daar ben ik weer,

Zo groot is een Corsair, zie de man naast deze kist.

Verschil.jpg

Jouw Harvard, is ongeveer zo groot als de Beach, geparkeerd naast de laatste Corsair (geel)....................

Vandaar............................zucht....ha ha, nee ik wil niet per se m'n gelijk, maar er staan in soesterberg verschillende harvard's en die zijn werkelijk niet zo groot.

Ik zal maar zeggen hier is het Forum voor....

Groet Peter.......... en graag een reactie........:cool:

Tsja het blijft lastig. als je de foto's bekijkt zijn de verhoudingen ongeveer zoals ik hem heb gemaakt. Iets groter zou ook nog kunnen, dat is wel zo. Maar in een Harvard zit de piloot echt heel "vrij", niet met zijn schouders klem in de cockpit en dat zie ik nogal eens.
Op Ebay zag ik een 1/10 WWII van Peters pilots, dat lijkt aardig te kloppen. 1/8 is echt te groot. Die zijn ongeveer 8cm maar met minder bovenlijk dan ik heb getekend....

Nee Top Arjan,

Je ziet e.e.a. pas als de kist in kleur is en klaar, maak hem aub niet te klein, bezoek werkelijk ons aller museum in Soesterberg (zondag as) dan wordt het namelijk toch geen vliegweer.
Dat geeft jouw de beste indruk.

en vooral doorgaan......:-D

Groet Peter.

Kijk voor de grap even in dit album Harvard pictures by PH_AJH - Photobucket (pagina 2 en 3 met name)
Ik heb hem met toestemming van de museumdirectie van alle kanten gefotografeerd :-) Het is de Kon. Marine 099 die daar staat. En nu terug naar het plaatje helemaal bovenaan in dit draadje :-)

Back