Pilot-RC 40% YAK met DLE222

IMAG0163Custom.jpg

Laatst bewerkt:
Leuk om te zien dat hij dan eindelijk uit is:)

dl-222-4-cilinder

Blijft mooi zo'n 4 cilinder, helaas zeer moeilijk qua koeling als je serieus aan de slag gaat met 3D, maar toch.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Mmmm, wel een inkoppertje met zo'n album titel.....

Het wordt de 3.3 meter (40%) YAK van Pilot-RC.....

299325121.jpg

Heb er al een in dezelfde kleuren, maar dan met een DLE111.

Deze is voor wedstrijdgebruik, een lokaal jong 3D talent gaat ermee op de nationale wedstrijden vliegen en ik ondersteun hem daarbij (lees, betaal de rekening voor een deel).

Of een 4 cilinder aanzienlijk zwakker is dan een 2 cilinder weet ik niet. Normaal gesproken is een 4 cilinder toch krachtiger dan een twin, maar ofdat dat ook bij deze opgaat weet ik niet. Hij zal wel zwaarder zijn.....

Afgelopen weekend hebben we hem laten lopen op de bok....Mijn God, wat een geweld ! Hij draaide met 34x10 zoveel toeren dat ik er gewoon bang van werd. Ook de herrie was niet te harden, zowel van de motor als de prop. Ik zal dus nog naar een iets betere combinatie moeten zoeken want mijn oren deden nog dagen erna zeer .

Ik ga in ieder geval proberen om hiermee mij eerste assemblage draadje te maken....

Roald

Of een 4 cilinder aanzienlijk zwakker is dan een 2 cilinder weet ik niet. Normaal gesproken is een 4 cilinder toch krachtiger dan een twin, maar ofdat dat ook bij deze opgaat weet ik niet. Hij zal wel zwaarder zijn.....

Afgelopen weekend hebben we hem laten lopen op de bok....Mijn God, wat een geweld ! Hij draaide met 34x10 zoveel toeren dat ik er gewoon bang van werd.

Een 4 cilinder in de modelvliegerij is normaal altijd zwakker dan een 2-cilinder met dezelfde cilinderinhoud. Hoeveel toeren deed hij met de 34*10? Ik heb een 3W200 2-cilinder die rond de 5300 rpm moet gaan neerkomen met een 36*10 (motor zit in een 3.30 meter Yak ook, pas gemaidend)

de eerste fotootjes.....

Dit is hoe die afgeleverd werd. Hij is ECHT groot.....

IMG_1603.jpg

IMG_1601.jpg

IMG_1624.jpg

IMG_1656.jpg

IMG_1625.jpg

Eerst maar eens op zijn poten zetten. Alles is carbon, inclusief de spinner en vleugel buizen

IMG_1604.jpg

IMG_1651.jpg

IMG_1649.jpg

IMG_1655.jpg

Even voor een idee van de grootte: op de achtergrond staat mijn 1/3 Piper Cup met DLE111. Die valt dus echt in het niet....

IMG_1654.jpg

IMG_1653.jpg

IMG_1605.jpg

IMG_1606.jpg

IMG_1626.jpg

IMG_1627.jpg

IMG_1628.jpg

IMG_1629.jpg

IMG_1630.jpg

Maar een klein deel van wat erin gaat komen. Kabel is trouwens vervangen voor getwiste variant.

IMG_1660.jpg

IMG_1664.jpg

Hoeveel toeren deed hij met de 34*10? Ik heb een 3W200 2-cilinder die rond de 5300 rpm moet gaan neerkomen met een 36*10 (motor zit in een 3.30 meter Yak ook, pas gemaidend)

Ruim 6200. Exacte nummer moet ik even nakijken op de video die we gemaakte hebben. Zo dicht bij de propellor was niet mijn favoriete plekje terwijl dit monster volgas liep.

De motor toerde ontzettend snel op en ik had het gevoel dat de propellor te klein was. Zo'n 4-banger wil trouwens sowieso graag meer toeren maken.

Dong Lin (baas van DL) gaf aan dat die wel erg veel was en dus ga ik het nog maar eens meten met een andere meter en prop.

Back