Pilotboat

Auke,

oeps ik geloof dat ik iets te laat ben met het beantwoorden van je PBtje, alles wat ik zeg staat al zo'n beetje hierboven, ik denk dat je deze Graupner jets in iedere modelbouwzaak kan kopen cq bestellen, denk even aan je regelaar, deze motoren draaien maar een richting op, je kan dus met een simpele regelaar uit de voeten, wel even rekening houden met de max. stroom !!!!!

Verder heb je twee servo's nodig, een voor sturen, en een voor achteruit, deze laat nl de klep zakken, ook krijg je dus twee doorgangen in de achterzijde van je schip naar deze twee punten, zitten natuurlijk wel boven de waterlijn, maar je moet er effe iets overheen doen om in ieder geval het spatwater buiten te houden, en wellicht bij het achteruit varen.
Anders borrelt het wel erg snel af misschien........en dat is niet de bedoeling. :lol:

Tom Boere

Een telefoontje of mailtje naar het loodswezen is hier wel een goede optie.
En maar hopen dat ze je willen helpen.
Op de site www.nautiek.nl is een forum, wie weet kan je daar je vraag ook nog eens uitzetten.

Op de site www.hmbc.nl staan ook een paar foto's van deze tenders,
en de volgende info:

Length o.a. 20.95 m
Beam o.a. 6.34 m
Draft (max.) 2.70 m
Main engines : 2 x 4 stroke 12 cil. Deutz MWM driving 2 waterjets.
Built by: Engelaer Shipyard , Beneden-Leeuwen NL
Year of construction 1996 - 1998
Max.speed: 28 knots.

Belangrijk!!!!
de naam van de werf,
stuur daar ook eens een mailtje naartoe,
of beter nog, bel eens op.

Mocht je eenmaal besluiten om de boot te gaan bouwen,
geef maar een seintje en ik ga wel eens naar de Berghaven om wat foto's te maken voor je.

groet,
Ronald

Back