Pimp my parat

Vlieglessen bij ons zijn gratis :D

"Wij" zijn er alleen elke woensdag vanaf 16:00 (eerder mag je niet vliegen doordeweeks).
In het weekend zijn er over het algemeen genoeg anders die je kunnen leren lessen.

Kom anders eens een keertje langs dan kun je al even aan de kabel met 1 van onze toestellen, heb je meteen je eerste les te pakken ;-)

En als je wilt kunnen we ook eens kijken naar jouw toestellen of die luchtwaardig genoeg zijn en zo ja dan vlieg ik ze wel even in.

Bij de ELC betaal je geloof ik ook iets van 130 euries, ben zelf ook nog lid van Gooi en Eemland en dat is nog iets duurder met direct KNVvL lidmaatschap.

Maar da`s net wat je zelf wilt en welke faciliteiten de club heeft (de VZG dus geen ;-) ).

Laatst bewerkt:
zo excuses voor de erg late reaktie.

Dank je wel voor deze uitnodiging, ik ga hier dan ook graag op in.

Dus zou ik morgen dan naar ede kunnen komen?

en wat is het adres waar ik heen moet?

mvg,

marcel en daphne

Tsja, sommige clubs zijn wat (te) commercieel ingesteld kennelijk. :? Bij ons op de club in Heemskerk is vliegles ook gewoon gratis en wordt maar door een select aantal zeer ervaren (wedstrijd)vliegers gegeven. Wat is er nou mooier voor een club om allemaal ervaren en goed opgeleide piloten te hebben? Het is toch een hobby en bij een hobby deel je kennis en kunde met andere mensen. Lijkt mij ook het doel van een club. :? :yes:

Hee Marcel,

Geeft niets hoor die late reaktie, niet iedereen zit met de neus op de pc :roll:

Tsja, sommige clubs zijn wat (te) commercieel ingesteld kennelijk.
Yep, dat vindt ik soms ook.

Ok als je met een clubkist lest mag er best wel wat tegenover staan.
Maar les je met je eigen kist en je eigen brandstof dan moet het gewoon gratis (mist je naar een modelvliegschool gaat).

Ik geef zelf les, dus "van mezelf uit" en niet vanuit de club.
De club heeft er niets mee van doen, ik geef les op persoonlijke titel en daar blijft het bij.

En ja, als het weer morgen meewerkt en ik kan bijtijds weg van het werk (vakantie perikelen) dan zijn wij morgen zeker weer op de hei.
Misschien wat later dan 16:00 maar met dit weer kunnen we tot half 11 vliegen dus "no problemo".

Ik zal je even een PB sturen met wat bijzonderheden.

Grt,
Berto.

Zo eindelijk tijd gehad om de pb af te maken en te versturen.

Ik hoor het wel.

Grt,
Berto.

Zo met hulp van Berto en andere vriendelijke mensen op de ginkelse hei, heeft de parat vanavond zijn maiden gehad.

Hij vloog, volgens mij wel goed, ik had alleen een lipo die volgens mij alles behalve propvol was, en aangezien ik nog geen lader heb duurt het nou nog even voor ik weer kan gaan vliegen.
Ik heb de maiden vlucht gefilmd maar mijn handycam wordt niet ondersteund door vista, dus die houden jullie nog te goed.
Het mooiste van alles is dat mijn vriendin zelfs geinteresseerd is geraakt in modelvliegen, en dat ze ook les wil gaan nemen, dus ik ben nou rustig opzoek naar een soort gelijk 3 kanaals electro model.

@Berto

Hardstikke bedankt voor alle goede hulp en adviezen, vond het echt super (ondanks de regen). En bedankt dat je me hebt willen helpen om mijn parat de lucht in te krijgen.
Het geeft echt een kick als je ziet dat al het geknutsel nog echt heeft gewerkt ook.

Hee MArcel,

graag gedaan, de Parat vloog gewoon lekker, iets te weinig vermogen maar dat zal wel gekomen zijn door de niet al te volle LiPo.

verder geen nare eigenschappen geconstateerd tijdens dat ene vluchtje.

De video zien we wel verschijnen en julie tzt wel weer op het veld :D

waar moet ik nou precies wezen om mij en mijn vriendin lid te maken van V.E.M.?

@Berto, heb jij enig idee wat voor een toestel ik voor de vrouw moet regelen?

Nogmaals bedankt voor jullie hulp gisteren.

Tsja, sommige clubs zijn wat (te) commercieel ingesteld kennelijk. :?

Wel even vermelden dat je in Soesterberg met een kist van de club vliegt en na 10 lessen alleen voor de brandstof moet betalen . ;)

Wat ik eigenlijk heel normaal vind.

Meestal is het zo dat je met je eigene kist lest en dus ook je eigene brandstof hebt .

Mvg Johan

Wel even vermelden dat je in Soesterberg met een kist van de club vliegt en na 10 lessen alleen voor de brandstof moet betalen . ;)

Wat ik eigenlijk heel normaal vind.

Meestal is het zo dat je met je eigene kist lest en dus ook je eigene brandstof hebt .
Dat is waar en ook reëel. Maar ik zie heel vaak dat het lessen meer kost dan 30 litro brandstof en de kist meestal niet het nieuwste model is (oneerbiedig gezegd meestal een afdankertje van één van de clubleden). ;)

Ik blijf erbij dat het voortbestaan van de modelbouwhobby voor het grootste deel te danken is aan mensen als Berto die door hun enthousiasme op een professionele en verantwoorde manier het virus over weten te brengen. :thumbsup:

Nou is de bedoeling dat dit mijn brandstof leskist gaat worden.

Ik heb er al een os max 25 fx voor, heb daar alleen weer een motorsteun voor nodig en een tank.

Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten als ik dat wil gaan aanschaffen?

mvg,

Marcel en Daphne

Back