pincen van lrp nitro motor

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door rob4, 21 nov 2012.

1. rob4

rob4

Lid geworden:
    20 jan 2010
    beste forum leden,

Ik had even een vraag, ik ben in het bezit van een lrp z28 spec 3. En wil de motor laten pinchen, zo dat ik weer een redelijk nieuw motortje heb voor de zomer.

De motor is een jaar oud.

Zijn er mensen die dat tegen betaling kunnen doen voor mij.

gr rob

2. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Ik denk dat ik ergens gelezen heb dat roelof dit doet/kan.
    Ben hier niet 100 procent zeker van.

3. rob4

rob4

Lid geworden:
    20 jan 2010
    Dat had ik ook gelezen, maar niet voor de lrp z28, daar heeft roelof de spullen niet voor.

4. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Nope... Roelof kan alleen motoren doen met een cilinderbus van 20mm of kleiner.....

Voor de LRP heb je een tool nodig van 21mm.

5. rob4

rob4

Lid geworden:
    20 jan 2010
    Roelof vertelde dat al, maar misschien dat er een andere forum lezer is, die dat voor mij wilt doen.

6. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Nee, ik doe niets met grotere motoren dus vind ik de investering even te ver gaan maar misschien moet ik wel naar een ER40 spantang set (tot 25mm) en wat adapters bij maken.

7. savage .26 picco

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Moet er toevallig iemand wezen die het zelf al eens heeft gedaan bij een .28....

Meeste gangbare motoren zijn nou eenmaal 19, 5 of 20mm dus de kans is klein.
    Je zou de slangenklem methode kunnen proberen als je niemand kan vinden ;-)

8. rob4

rob4

Lid geworden:
    20 jan 2010
    dan maar een nieuwe motor, heb ook nog een axial leggen kan je daar wel wat mee?

als de motor gepinchet is, is de motor dan weer als nieuw.

9. savage .26 picco

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Beetje zoeken op b.v eBay kan nog weleens wat opleveren......

10. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. KlaasJan

KlaasJan

Lid geworden:
    5 jun 2008
    Je hebt een pb'tje

12. paultje

paultje

Lid geworden:
    7 mei 2004
    Een hele betrouwbare en zeer goede tuner die ook je setje kan pinchen is first-racing in Duitsland.
    Ik maak al jaren gebruik van hem en laat dus ook mijn wedstrijdmotoren bij hem pinchen.
    Kost je 20,00 euro incl retour verzendkosten maar, kan je verzekeren dat je motor dan echt weer als nieuw loopt.
    Let er wel op dat er slijtage onderdelen in je motor zitten die je moet controleren zoals, de drijfstang, krukas en lagers.
    Mits deze onderdelen in goede staat zijn kan het zich lonen, wil je drijfstang en lagers vervangen ga je met het pinchen erbij richting de 80,00 euro en kan je net zo goed een nieuwe Force .28 of Nitrobull .28 kopen.

Website van first- racing is :

www.first-racing.eu

13. rob4

rob4

Lid geworden:
    20 jan 2010
    Allemaal bedankt voor het advies. Gr rob

14. AntonvanHemert

AntonvanHemert

Lid geworden:
    6 jul 2022
    Wat gebeurt er eigenlijk als je een nitro motor laat pinchen? Ik heb een Reds r7 evoke die weinig compressie meer heeft maar weet niet of het mogelijk om deze te laten pinchen.

15. savage .26 picco

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Bij het pinchen knijp je de diameter in het bovenste deel van de cilinder , (gaat om fracties van een mm) om de zuiger weer wat nauwer aan te laten sluiten.

Pinchen kan in principe bij zowat elke motor wel , zolang de de spullen en ervaring hebt.

16. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Met het pinchen wordt er een stevige klem rondom de bus gezet en flink aangedraaid. Dit zal de bus iets in diameter verkleinen. Via een iets conische vorm van de klem zal alleen de bovenste rand iets conisch "vervormd" worden voor weer een strakkere passing vd zuiger. Overigens van wat hiervoor beweerd is heb ik ondertussen overmaten spantangen kunnen vinden en kan nu tot 22mm bussen pinchen.

Er zijn vele methodes, ik ben ondertussen erachter gekomen dat een 5C spantang mogelijk de betere oplossing is en ook gebruikt wordt door bv Adam Drake. Ik werk met een ER32 spantanghouder en veelal een 20mm spantang met wat zelf gemaakte adapterringen.

REDS is voor een groot deel Picco fabricaat, van Picco weet ik dat hun bussen erg hard zijn en erg veel kracht nodig is om een kleine pinch voor elkaar te krijgen.

Hier een aardig filmpje van een erg overdreven set dat wel volledig gecontroleerd werkt.

17. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Om je een idee te geven, 0.004mm verschil voor en na een pinch. Een set die ik onlangs nog gedaan heb en tegelijk mijn nieuw meet-speeltje kon uitproberen.

pinchverschil.jpg

Deel Deze Pagina