pinion keuze 5s ->6s lipo's ?

heren, ik heb een probleem...

ik vlieg sinds kort met een Trex 500esp en daarmee vlieg ik op 5s 3200mah 30C flightpower lipo's.
nu heb ik afgelopen week bij een accu wissel mij vergist en een lege lipo terug erop gehangen.
toen ik het doorhad dat hij echt leeg was(vlieg mijn lipo's maar voor 75% leeg) was ik al een 30m ver en dik 20m hoog.

snel het ding aan de grond maar het was blijkbaar te laat voor de lipo, 3 cellen willen er niet meer bovenop komen.

maar goed, pech gehad(lipo's zijn zgan spijtig genoeg) en nu wou ik een lipo of 2 bijkopen.
aangezien lipo's in 5s format met dergelijke C waardes verrek duur zijn(+-130€) was ik misschien aan het overwegen om meteen over te stappen op 6s als we toch met geld gaan 'smijten'.

nu komt de hamvraag, ik heb nog 2 zgan nieuwe 5s flightpowers en deze wil ik nog verder op gebruiken want als ik ze te koop zet krijg ik er toch niks meer voor terug...
ook heb ik hier op het forum 2 mooie 6s packs zien staan(nieuw) en deze wil ik er graag bij kopen.
de vraag is nu kan ik een pinion kiezen zodat ik zowel met de 5 als de 6s packs kan vliegen ?

desnoods met 2 verschillende throttle curves vliegen(dmv copy model, 1 voor 5s en de andere instellen op 6s ?)

of heeft iemand een beter idee of moet ik me er gewoon bij neerleggen dat ik alleen op 5s of 6s kan vliegen en niet met beiden tegelijk op dezelfde setup ??

alvast bedankt voor de moeite !

Back