Het gaat me hier om mijn 1/8 brushless omgebouwde buggy, maar ik zet het bij algemeen omdat het wss universeel is.
Ik moet de kegeltandwielen vervangen voor of achteraan (nog tee checken welke versleten zijn). Maar deze hebben het minder lang volgehouden dan bv in mijn nitro versie. Hoewel helemaal zelfde setup anders.
Het optrekken en remmen kan ik wat aanpassen in de setup van de esc, en zal ik wss ook nog wel doen. Nu zit er de kleinste pinion op op max koppel te hebben voor off road. Maar ik merk dat de motor en esc zeker meer aankunnen. Klopt de redenering dat bij een grotere pinion ook de kracht in de aandrijflijn zachter wordt? Wat gematigder zeg maar. Ik denk dat er niet veel in te boeten zal zijn qua koppel ( rij doorgaans maar op 2 of 3s terwijl tot 6s kan) en hogere top is dan mooi meegenomen, al zou dat de reden niet zijn.
2 of 3 tanden meer lijkt me al een deftig verschil?
Ik moet de kegeltandwielen vervangen voor of achteraan (nog tee checken welke versleten zijn). Maar deze hebben het minder lang volgehouden dan bv in mijn nitro versie. Hoewel helemaal zelfde setup anders.
Het optrekken en remmen kan ik wat aanpassen in de setup van de esc, en zal ik wss ook nog wel doen. Nu zit er de kleinste pinion op op max koppel te hebben voor off road. Maar ik merk dat de motor en esc zeker meer aankunnen. Klopt de redenering dat bij een grotere pinion ook de kracht in de aandrijflijn zachter wordt? Wat gematigder zeg maar. Ik denk dat er niet veel in te boeten zal zijn qua koppel ( rij doorgaans maar op 2 of 3s terwijl tot 6s kan) en hogere top is dan mooi meegenomen, al zou dat de reden niet zijn.
2 of 3 tanden meer lijkt me al een deftig verschil?