Pinnen lossen van metal tracks

• Topicstarter Topicstarter Nivo
  • Startdatum Startdatum
N

Nivo

Guest
Hallo,
Bijna alle pinnen uit de metalen tracks komen los, nu dacht ik aan 2 oplossingen
De pinnen lichtjes buigen en er opnieuw indrukken, of met lijm bevestigen (uiteinde), maar welke lijm gebruik ik dan het best?
Iemand ervaring met dergelijk probleem?
Alvast dank
Groeten

Hoi,

Je kunt de pinnen inderdaad iets buigen waardoor ze strakker in de tracklinks passen. Je kunt ook oploopblokjes op de zijkanten van je hull monteren (hadden de echte Tigers ook). Als de pinnen iets gaan uitsteken worden ze weer naar binnen geduwd. Ik ga er daarbij vanuit dat de koppen van de pinnen aan de binnenkant van je tracks zitten.
Lijmen met een minuscuul drupje CA lijm op de buitenkant van je tracks kan ook, maar zie dat als een laatste oplossing.

Groetjes,
Ad

Hoi Ad,
Die oploopblokjes, is dat iets wat je zelf moet maken, of kun je dat ergens aankopen
En hoe ziet dat eruit, plaats je dat in het midden (binnenkant) van de Tiger 1, of achteraan
Groet Ivan

Hoi Roel,
Het betreft een Tamiya Tiger 1 1/16 full option, met metalen tarcks van het merk, Kenny Kong
Groet Ivan

Hoi Ivan,

Die geleideblokjes kun je zelf vrij eenvoudig maken uit kunststof of aluminium.
Zo zien ze er ongeveer uit.
101022c.jpg

Ze worden geplaatst aan de achterzijde van je tank boven het spanwiel.
TigerBovtrackpinreturn.jpg

Helemaal aan de rechterkant boven het draaipunt van het spanwiel zie je een dikke licht gebogen strip staal. Dat is hem. Hij zit verticaal gecentreerd t.o.v. de track

Groetjes,
Ad

Hartelijk bedank Ad voor de duidelijke info, ik kan aan de slag
Groeten Ivan

Back