Piper Cub dummy boxer-motor kit

ron van sommeren

Forum veteraan
1:3, 1:4 en 1:5 versies, laatste item op deze pagina
Top Notch Kits

Ook mooie vliegtuigkits o.a de Lear Fan
ContEngineSM.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo Ron,
Ik heb zo een dummy motor van Top Notch gekocht om in te bouwen in de motor kap van mijn 1/4 schaal J3 Cub van SIG.

full

Zeer mooi product en de opbouw ervan zonder problemen

full

Maar hier beginnen de problemen, het lijkt mij niet zeer gemakkelijk om deze dummy's in te bouwen in de motor kap, heeft u er ervaring mee en kan u mij een tip geven.
Dank U
Groeten
Astula

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben slechts de boodschapper, zie iets leuks (kom op veel fora) en zet het hier op MBF. Ik heb alleen motoren (6,5 en 8,3cc) in heli-frames gebouwd, en de laatste keer is alweer twintig jaar geleden.

Hoort het rode deel op de foto niet bij de kit, alleen de cylinders? En moet je die dus zelf ontwerpen/maken/aanpassen aan je toestel?

ContEngine.jpg

Ron is onze zeer gewaardeerde zoekmachine, en doorgever van veel info.

Ik denk dat de motor mooi kan in combi met een electro motor.

Je zult de motorkap horizontaal moeten delen, net als de 1:1 versie:
CIMG5816.jpg

Dan de motor-imitatie op de bijgeleverde steun schuiven,en in het bovenste deel fixeren, desnoods met een extra spantje voorin. Aan de achterkant zul je hem vast kunnen zetten met de uitstekende lippen van de grondplaten, met een vulstuk aan de binnenkant van de motorkap. Eventueel aan de bovenkant ook nog vast zetten, te maskeren met de "luchthappers".

Hoe? Het is een direkte link naar een website. En ik kan op één of andere manier geen plaatjes meer naar Image Shack uploaden. Overigens is de layout bij mij prima, de foto wordt automatisch op het juiste formaat verkleind.

Hallo Ron,
ik heb een oplossing gevonden voor het bevestigen van de dummy motoren.
full

full

De volledige manier van bevestiging van de dummy motor kan u vinden op mijn site Astula bienvenue onder "Constructions" - "Montage"

Groeten
Astula

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo..
heeft waarschijnlijk niets met deze draad te maken,maar weet iemand waar ik een voorbeeld vandaan kan halen van een dummy double wasp radial motor??

Back