Piper cub Toni Clark

Beste forummers.
Ik heb de Piper van Toni Clark aangeschaft en heb de beschrijving en de tekeningen bestudeerd. Ik ga een Zenoah Titan 38 SC als krachtbron gebruiken. Nu komt voor mij een prangende vraag. Bij de doos zit een 1 op 1 maatschets bij van het motorspant hoe de gaten te boren bij gebruik van een ronde allu. motorsteun( voor de 38sc) Ook getekend is het gat wat achter de motor komt voor de koeling.Tot zover niets aan de hand als je ook de bij behorende uitlaat gebruikt. Echter ik wil een edelstaal uitlaat gebruiken als demper. Deze wordt vlgs tekening ( zie de site van Toni Clark) achter op het motorspant gemonteerd. Hoe krijg ik nu de motor op het motorspant als ook de uitlaat al gemonteerd is. Wordt de uitlaat later gemonteerd oid. Ik kom er niet uit. Of moet ik iets anders verzinnen?

Groetjes,
Timo Montagne

De uitlaat word gelijk met de motor gemonteerd.

De bouten waar de ronde motorsteun mee vast zit draai je in de moeren van de stille RVS demper .

http://www.toni-clark.com/ftp/sd_zg38.pdf

Mvg Johan

Hallo Johan
Wat je schrijft klopt als een bus, zover was ik ook al, maar de uitlaat past niet door het "originele" koelgat van het spant. Wanneer ik dit gat zou vergroten heeft de motorsteun weer geen bevestigingspunten omdat daar het hout weg is. De bijgeleverde tekening van de boormal biedt hier geen uitkomst. Daar komt nog bij dat als je het wel zou lukken op de een of andere manier, je vervolgens weer ligt te p..len met het bevestigen van de uitlaat.
Over raadsels gesproken...........

Gewoon door de opening van onder kan je de uitlaat op zijn plek zetten.

Ga eerst maar de Piper bouwen.
Het monteren van motor en uitlaat is helemaal geen probleem .:D

Je maakt je zorgen om niks.

Mvg Johan

Gewoon door de opening van onder kan je de uitlaat op zijn plek zetten.

Ga eerst maar de Piper bouwen.
Het monteren van motor en uitlaat is helemaal geen probleem .:D

Je maakt je zorgen om niks.

Mvg Johan

Okee ga ik zeker doen. Heb de tekening nog eens bekeken en er zit inderdaad een opening van zo´n 5 cm aan de onderkant, maar de pot van de demper is 80 mm in doorsnede. Het is dan zeker de bedoeling om de opening breder te maken, toch? of sla ik nu de plank mis?
Mvg Timo

De 2 laatsten waren beide met een ZG-45 (PA-18)

Ben nu nog met een CAP-21 bezig met ZG-62

Het is heerlijk bouwen met de kits van T.C.

Mvg Johan

jip dit is de piper van mijn dromen !! echt n prachtige en zeergoed vliegende kist ! , als ik er weer ns een heb en dat gaat zeker ooit gebeuren ga ik niet hoger meer dan n zg 38cc daar vliegt hij perfekt mee ,wel wil ik de verzie met full options en met wielkappen in de burda staffel kleuren :yes:

Back