Piper J-3 CUB SIG scale 1/4

8O
waarom is aan de ene kant van de romp een deel uitgesneden van de houten plaat die je aan dezijkant hebt zitten? die van mij heeft dat niet.
groeten, nIek

Hallo niek, de bedoeling is om het schaal model zo getrouw mogelijk weer te geven, de uitsnijding is simpel om een fake deur te maken, die niet functioneel is, wanneer het model is bekleed en geschilderd, kleven we gewoon de valse deur er weer op.

Salut
Astula

Langzaam maar zeker, hier nog enkele foto's

full

full

Wat soldeer werk om de twee metalen stuten op zijn plaats te houden

full

Groeten Astula

PS meer foto's op mijn site

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor metaal, wat voor soldeer, wat voor flux en hoe zit het aan de andere kant van die spant?

Ik gebruik gewoon soldeer materiaal daar het gaat om gewone staaldraad met zeer fijne koperdraad er rond , aan de achterkant wordt er niet gesoldeerd, de bedoeling is gewoon om deze twee staven samen op hun plaats te houden.

Groeten
Astula

Ik gebruik gewoon soldeer materiaal daar het gaat om gewone staaldraad met zeer fijne koperdraad er rond , aan de achterkant wordt er niet gesoldeerd, de bedoeling is gewoon om deze twee staven samen op hun plaats te houden.

Groeten
Astula
'gewoon soldeer materiaal', precies, dat zegt dus niets.
Kan van alles zijn: Harskern, soldeer zonder harskern, soldeervet, S39?
Wat precies?

De twee staven houden de motordrager op zijn plaats en verbinden deze met de voorste vleugelophanging. Daarom moeten ze ook daaraan goed bevestigd worden. Alleen door dat gaatje steken is dan niet voldoende....
Er hoort nog iets aan de achterkant zodat je ze er niet meer doorheen kan trekken.

Wat vooruitgang...
full

Meerdere foto's op mijn site onder constructions

Grt
Astula

Nog enkele foto's van de vooruitgang, rechter vleugel

full

full

full

Meer foto's op mijn site Astula bienvenue onder constructions, klik op de foto van de cub.
Groeten Astula

rechter vleugel bijna af !!!

full

full

Meerdere foto's op mijn site Astula bienvenue onder constructions klik op de foto van de j-3 CUB
Groeten Astula

Basis van linker vleugel

full

Even uit testen de aansluiting linker en rechter vleugel

full

Meer foto's op mijn site Astula bienvenue onder CONSTRUCTIONS klik op de foto van de CUB

Tot zo
Astula

Dat is al mooi gebouwd.

Wat het middenstuk van de vleugel betreft, is dat bij de echte niet in glas?
Nu ja, dat was wel zo toen ik mijn Piper Cub van 180 cm bouwde in 1981.
Mogelijk zijn de echte misschien in de tijd ook veranderd.
Maar toen hadden de struts wel hun belang, ze steunden de vleugel daadwerkelijk, jammer dat er een boom in de weg stond.

Johan.

Even de vleugels bijwerken, ailerons uitsnijden:

full

full

Meer foto's op mijn site Astula bienvenue onder CONSTRUCTIONS klik op de foto van de CUB

Tot zo
Astula

Even de tijd genomen om de servo's in te bouwen

full

full

full

full

Groeten
Astula

nb. Beste wensen voor 2012

Geen gemakkelijke klus, de wingtippen maken !

full

full

full

Groeten
Astula

Wat bouwt dat toch lekker he, zo'n kit van SIG... Mooi werk hoor!
Ik zie dat je van plan bent een laser motor te gaan gebruiken. Mooi hoor!

Wat bouwt dat toch lekker he, zo'n kit van SIG... Mooi werk hoor!
Ik zie dat je van plan bent een laser motor te gaan gebruiken. Mooi hoor!

Ja dit is een beetje de Rolls Royce van de 4takt motoren, let wel deze motor geeft geen problemen voor te starten wanneer hij ondersteboven is gemonteerd, wat het geval zal zijn bij de CUB, het is niet mijn ervaring maar wel van twee leden van onze club die dezelfde motor ondersteboven hebben geinstaleerd in hun modellen.
groeten
Astula

Back