Piper J-3 CUB SIG scale 1/4

dus je kan met deze piper ook wedstrijden vliegen?
hoe doe je mee en wat moet je allemaal doen?
heeft iemand hier meer informatie over?

groeten,
Niek
Hallo Bert,

Het zal nog niet voor het begin van de wedstrijden zijn, in elk geval zal ik op 29 april op de eerste wedstrijd F4C te breda (BLC) aanwezig zijn als toeschouwer.

Groeten
Astula

dus je kan met deze piper ook wedstrijden vliegen?
hoe doe je mee en wat moet je allemaal doen?
heeft iemand hier meer informatie over?

groeten,
Niek
Hallo Niek,
Neem even kontakt op met Bert van Eijk, hij heeft op 4 april een bericht gezet op deze discutie.

Groeten
Astula

Bert kan het vast wel beter uitleggen, maar ik zal een poging doen;

Er zijn twee verschillende wedstrijden die samen plaatsvinden:

1. Sportschaal
2. De 'echte' F4C

De eerste, sportschaal, betekent dat je model op een echt vliegtuig moet lijken maar het hoeft niet zo precies als bij F4C, je model wordt ook niet beoordeeld, alleen de figuren die je vliegt.
De tweede, F4C, bestaat uit twee delen, statisch en vliegen. Voor het statische onderdeel bekijkt de jury je model en vergelijkt dit met de documentatie van de echte, die jij zelf moet leveren. Voor het vliegen vlieg je een aantal figuren, 10 inclusief de start en landing, die beoordeeld worden door de jury. Je mag zelf de figuren die je vliegt kiezen uit een lijst, maar ze moeten bij je model passen. Hoe die figuren gevlogen moeten worden is ook een beschrijving voor, en aan de hand daarvan wordt je ook beoordeeld.

Dat vlieggedeelte is dus hetzelfde voor sportschaal, alle piloten vliegen ook samen (achter elkaar, niet tegelijk).

Uiteindelijk komt het neer op met zijn allen samen komen om gezellig te vliegen, je ziet prachtige modellen en kunt veel van elkaar leren. Iedereen helpt elkaar en heeft samen lol.

Ik ben zelf mee gaan doen (sportschaal voor nu) omdat ik iets zocht om mijn vliegen te verbeteren en er een doel bij te hebben voor mijzelf, in plaats van iedere zondag gewoon een beetje rond te vliegen (ook leuk natuurlijk, maar ik wilde meer).

Ik zie je graag verschijnen met je Piper Cub :) (Ik vlieg trouwens met een Piper Cherokee, in sportschaal - als mijn WACO af is wil ik F4C gaan meevliegen).

Groetjes,
Kim

dank u voor de uitleg,

kun je hier zo aan meedoen of moet je je nog eerst opgeven en wat kost het als je meedoet,
onder welke catogorie valt mijn piper cub dan onder en weet iemand uit welke figuren je kan kiezen.
helaas is deze wedstrijd me te ver weg zijn er nog andere wedstrijden een in nederland?
lijkt me wel eens gaaf om een keer mee te vliegen met een wedstrijd, kijken als ik jullie kwaliteiten bij hou:D

Groeten,
Niek

Je kunt er zo aan meedoen, je schrijft je in op de ochtend zelf wat ongeveer een tientje kost. Als de wedstrijd op een militaire vliegbasis plaats vindt, moet je je wel van te voren opgeven anders kom je het terrein niet op. Kijk voor meer info ook naar het draadje over wedstrijden: http://www.modelbouwforum.nl/forums/vliegende-schaalmodellen/153497-wedstrijdinformatie-2012-a.html

De figuren staan in het reglement, linkje hiernaar is
http://www.modelvliegsport.nl/index.php/sportzaken/reglementen/doc_download/311-reglementenboek-sectie-06-schaalmodellen

Laatst bewerkt door een moderator:
De werken aan de Cub gaan vooruit, bekleding van de Cub,
full

Meer foto's op mijn site Astula bienvenue onder "Constructions" klik op de foto van de CUB onder Entoilage.
Groeten Astula

Met kwik-lings van dubro de stags aan de stabilo bevestigen
full

full

Meer foto's op mijn site Astula bienvenue onder "Constructions" - "Direction-Profondeur"

Groeten Astula

Opstapje J3 CUB en richtingsroer

full

full

Groeten
Astula

Meer foto's op mijn site Astula bienvenue onder "Constructions" - "Direction-Profondeur - Finition"

Hallo Johan,
deze dummy motoren kan u vinden bij "Top Notch products CO. (USA)" onder "Airplane Kits", zijn verkrijgbaar voor de Continental A-65-8 laser cut op schaal 1/6 - 1/5 - 1/4 - 1/3.
Voor de plaatsing op een vliegtuig moet u wel zelf een oplossing vinden ! maar met een beetje verbeelding en vaardigheid gaat dat van zelf.

full

de laser cut is zeer verzorgd.

Site : PowerPoint Presentation
Email :tnproducts@cs.com

Groeten
Astula

Hi,
plaatsen van Pinking tape scale 1/4

full

full

full

Meer foto's op mijn site Astula bienvenue onder "Constructions" - "J3 Cub" -"details"

Groeten
Astula

Daar zijn we weer, met de hulp van een lid van onze Club, begonnen met het maken en instaleren van de stags (struts), veel passen en meeten, maar voor de eeste stap valt het vrij goed mee
hier enkele foto's

full

full

full

Volgende week krijgt u het vervolg en de afwerking van de stags

Meer foto's van de constructie van de Cub op mijn site Astula bienvenue onder "Constructions" - "J3 Cub" -"Struts"
Groeten
Astula

Heb je geen rib stichting onder je pinking tape ,zag het niet zitten op je bekleding ?
Gr, john.

Dag John,
Daar heeft u een punt, ben het gewoon vergeten, nu is het wel telaat maar zal zeker rekening houden met uw opmerking voor mijn volgende model.
Groeten
Astula

Hello,
Stap 2 constructie van de struts,
enkele fotos van deze constructie
full

full

full

Meer foto's van de constructie van de struts op mijn site Astula bienvenue onder "CONSTRUCTIES" klik op de foto van de CUB onder "STRUTS"
Groeten
Astula

Pip

Goede middag,

Een sleepmaatje van me heeft de PH-GEN ook nagebouwd, zelfde schaal en zelfde merk!
Na een bezoekje op vliegbasis Gilze-Rijen, ivm details en kleur van het toestel, heeft hij nu een paar jaar deze kist vliegend met een 45cc Zenoah.
We hebben toen vele foto's gemaakt van deze PH-GEN.
Als je een pbtje stuurt met je email-adres zal ik eens de foto's opzoeken.
Overigens zie ik dat je de struts aan de romp met popnagels hebt vastgemaakt???
NIET doen, is veel te zwak!
De hele vleugel hangt nml aan deze struts en mag nooit los geraken door trillingen, breuk oid.
Zelf vlieg ik overigens ook met een Piper van SIG.

Mvg,

Jan.

Back