Piper J-3 CUB SIG scale 1/4

J-3 CUB aanpassingen

full
full
full

Zo ziet de CUB er nu uit na de aanpassingen
Groeten
Astula

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is hij mooi geworden Astula!
Ik heb een vraag over de schaalafwerking; wat heb je gebruikt voor de platen bij de wortel van de vleugels? Die moet ik bij mijn WACO ook maken. Heb je misschien lithoplaat gebruikt, met iets van zwarte krimpkous aan de randen? Zo had ik bedacht om het aan te pakken, maar heb het nog niet geprobeerd. Hoe je het ook gedaan hebt, het ziet er heel overtuigend uit!

Wat is hij mooi geworden Astula!
Ik heb een vraag over de schaalafwerking; wat heb je gebruikt voor de platen bij de wortel van de vleugels? Die moet ik bij mijn WACO ook maken. Heb je misschien lithoplaat gebruikt, met iets van zwarte krimpkous aan de randen? Zo had ik bedacht om het aan te pakken, maar heb het nog niet geprobeerd. Hoe je het ook gedaan hebt, het ziet er heel overtuigend uit!

Eerst heb ik een blik van brandstof versneden, dan enkele magneten (sterke magneten trekkracht 800gr) ingebouwd op het vliegtuig en ook in de vleugels.

Bij de test vlucht na de aanpassing is alles op zijn plaats gebleven, let wel het stuk dat over de vleugel en de romp gaat zit wel onder het voorste stuk

Hier enkele foto's

full

full

full

full

Groeten
Astula

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemiddag,
Een vriend van mij heeft bij het opruimen van een woning het bouwpakket van de SIG J3 Cub aangetroffen op een zolder echter zonder alle onderdelen voor de vleugel. Voor zover ik kan zien is de bouwdoos verder compleet zelfs met servo's en een nagelnieuwe Saito FS72.

Ik ga hem uiteraard maken maar....weet iemand of er mogelijk een freespakket is van de vleugel? Dat zou een hoop tijd schelen ivm met het anders zelf maken van alle onderdelen. Eigenlijk zou ik er komend seizoen al met de lucht in willen maar.....?

Groetjes, Erik.

hm, lees net:
SIG IS NOT CLOSING OR FOR SALE!!!!!!
I have become aware of the concerns that SIG is closing. Due to unfortunate circumstances, I resumed ownership of SIG in June of 2022. SIG is reorganizing and relocating to a more modern facility. We will continue providing ARFs, Kits, etc. to the Hobby Industry. I am excited about all the new products for 2023. Your patience and understanding through this process is greatly appreciated!

FOLLOW THE LEGEND!

Best Regards,

Herb Rizzo

Dat komt goed uit want ik denk dat ik maar een complete bouwdoos gaan aanschaffen omdat er toch wel heel veel ontbreekt wat betreft hout. Alle andere onderdelen zoals wielen, motorkap enz en ander toebehoren zit nog netjes compleet verpakt.

Back