Piper J-3 op floats

Discussie in 'Watervliegen' gestart door bongose, 23 okt 2011.

  1. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Hallo,

    Ik heb onlangs een Cub gekocht PIPER J3 CUB 1,8m | Verbrenner-Motorflugzeuge | Verbrenner-Motorflugzeuge | Flugmodelle | Modelle weegt 2,6kg op een elektro setup. Ik trek 520Watt dus een goeie 200W/kg en heb een vleugelbelasting van 57g/vierkante dm. Zo vliegt hij lekker maar ik zou hem graag uitrusten met floats. Ik heb deze nog liggen van HK HobbyKing R/C Hobby Store : Landing Floats 83cm 300grams (pair). Op zich zeer mooie en goeie floats maar wel aan de zware kant. Ze wegen maar liefst 900g. Dus dat wordt dan 3,4kg (min 100g voor het gear dat er dan af komt), 150W/kg en vleugelbelasting van 78g/vierkante dm. Is dit haalbaar?

    Groeten
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2011
  2. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    niemand?
     
  3. helerik

    helerik Guest

    Hoi,

    Gewoon proberen (als is het nu wel koud aan het water) als je toch met floats wil gaan vliegen. Meestal zul je zien dat het goed uitpakt en zeker met een hoogdekker. Je ziet gauw genoeg of hij los wil komen. Gaat het te lang duren voor dat hij op de steps gaat varen, dan niet doen.

    Groetjes, Erik.
     
  4. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Dat hij in de lucht zal gaan twijfel ik niet aan, maar of hij daar ook zal blijven is de grote vraag. Is er een groot negatief effect op de stabiliteit van zo een kist?
     
  5. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen

Deel Deze Pagina