Piper L4

Wat een leuk toestel! Zelfs op de tekening staan Nederlandstalige bijschriften. Vraag me wel af met wat voor type motor er gevlogen werd. Naar huidige begrippen lijkt de propeller wel voor een rubbermodel!

Wat een leuk toestel! Zelfs op de tekening staan Nederlandstalige bijschriften. Vraag me wel af met wat voor type motor er gevlogen werd. Naar huidige begrippen lijkt de propeller wel voor een rubbermodel!
Zal het wel een nederlandse tekening zijn..... ;) Ik denk dat het een (GWS?) electroprop is.
Ik vind inderdaad dat dit de enige manier is waarop je een schaalmodel van de Cub zou moeten bouwen. Nou ja op de metaalbuis constructie van de Phantasy in Blue Supercub na dan.... dat is echt helemaal het einde. Misschien de reden dat ik er nog niet aan ben begonnen. Naast serieus F2B vliegen natuurlijk want dat neemt tegenwoordig alle modelbouwtijd die ik heb....

Wat voor informatie zoek je van de grasshopper . ?
Mvg Johan
Geen enkele. Ik wilde jullie alleen deze links laten zien. En nagaan of ze niet al eerder geplaatst waren, want dan sluiten we dit topic.

Ik kwam op de nederlandse L4's omdat ik kortgeleden van alles heb kunnen uitzoeken wat er te weten viel over het voorval op 25 mei 1958, toen ik -als 4 jarige- tot mijn stomme verbazing zo'n kist uiterst onelegant in het struikgewas zag ploffen...
De (L) versies van de Cub en Supercub met hun grote cabinebeglazing zijn wel mijn favoriet.

Laatst bewerkt:
Back