Piper PA30-160 Twin Comanche (BosModelAir, crashed)

En de onderzijde bespannen :D
comanche28.jpg
 
weet je al hoe je hem gaat spuiten, ik bedoel hoe hij eruit komt te zien?
ikzelf ga als ik de piper twin comanche ga kopen ( waarschijnlijk rond augustus) hem spuiten in de kleuren van de KLM luchtvaartschool, enige verschil is dat zij een beechcraft 58 BARON gebruiken, die heeft een intrekbaar landingsgestel en geen raamstijl aan de voorkant.
maarja, het hoeft voor mij ook geen schaal te worden.

mocht je hem hier ook in willen bespannen dan heb ik zojuist even een fotootje in elkaar geflanst voor je:
twincomancheklm8kg.png
 
Mooi gedaan hoor die KLM bak,

maar niet geheel onze striping (hie die precies wel gaat worden weten we nog niet, waarschijnlijk zoals ie ongeveer was).

Maar welke Twin Comanche ben jij van plan te kopen?
Je gaat dan toch zeker wel een bouwdraadje maken he, dat is een must :wink:

Wij hebben ook nog zitten denken aan het intrekbaar maken van het landingsgestel maar omdat wij dit gewoon als "leuk tussendoor projekt" beschouwen hebben we hier maar vanaf gezien.
Het moest een goedkoop kissie worden en dat zou met een intrekbaar landingsgestel niet meer het geval zijn.


Vanochtend even de voorruit erin geplakt:
comanche29.jpg
 
Hoi Berto,

Mooie restauratieklus. Hele prestatie om van zo'n wrak weer een mooi vliegtuig te maken. Complimenten.

De motorkappen e.d. zou ik overigens wel opnieuw spuiten. De weathering is wel nadrukkelijk.

Groeten Huib
 
Hee Huib,

Thanxs, het is leuk om van een voor een ander afgeschreven kist toch weer een vliegend leuk model te maken.


Ik heb de kappen ook al ff op de vleugel gehad en het steekt wel erg af.
Dus er blijft niets anders over dan de kappen en de romp toch geheel te spuiten 8)
 
Huib zei:
Hoi Berto,

Mooie restauratieklus. Hele prestatie om van zo'n wrak weer een mooi vliegtuig te maken. Complimenten.

De motorkappen e.d. zou ik overigens wel opnieuw spuiten. De weathering is wel nadrukkelijk.

Groeten Huib

Een Wrak wil ik het toch niet noemen noem het dan een iets verouderd model !!!! Any way Keep the good work Going
 
Berto zei:
Mooi gedaan hoor die KLM bak,

maar niet geheel onze striping (hie die precies wel gaat worden weten we nog niet, waarschijnlijk zoals ie ongeveer was).

Maar welke Twin Comanche ben jij van plan te kopen?
Je gaat dan toch zeker wel een bouwdraadje maken he, dat is een must :wink:

Wij hebben ook nog zitten denken aan het intrekbaar maken van het landingsgestel maar omdat wij dit gewoon als "leuk tussendoor projekt" beschouwen hebben we hier maar vanaf gezien.
Het moest een goedkoop kissie worden en dat zou met een intrekbaar landingsgestel niet meer het geval zijn.
Bedankt voor het complimentje, ik ga dan de twin comanche van top rippin kopen.
veel succes bij het bouwen, het zal wel een mooi kistje worden :wink:
 
Heb me toch (weer) bedacht, het word toch maar de baronette ( fokker DR1) van flair. dit omdat de prijs die ik had berekend voor de twin comanche een paar honderd euri buiten mijn budget viel :wink: .
Ik zal er wel een bouwdraadje van maken, dat ben ik jullie verschuldigd, maar dan komt ie wel in het schaalforum want hij word helemaal "uitgedost".

veel succes met het opknap-beurtje, zal er weer naar uitkijken.
 
Hee Danny,

Waar is die Twin Comance van Topp eigenlij te koop volgens jou......
Behalve "op het internet"
Ik vertrouw tante Pos niet zo met bouwdozen, beetje te duur en te fragiel.
 
Zo de vleugel is bespannen (op de rolroeren na dan):
comanche30.jpg

comanche31.jpg


En de linkerzijde van de ruiten zijn gemonteerd:
comanche32.jpg
 
Het is alweer even gelden maar nu de Nomad zijn einde weer nadert heb ik vanochtend even deze Twin Comanche weer gepakt.

Ik heb de rechterzijde van de cockpitruiten erin gelijmd:
comanche33.jpg


En de rolroeren zijn nu ook bespannen:
comanche34.jpg
 
De ondermotor beplating gespoten:
comanche35.jpg


En het verschil met de "oude" kleur:
comanche36.jpg
 
hmmmm, je kan in ieder geval goed zien waar je gebleven bent met spuiten........
 
Da`s wel makkeljjk maar er zit best wel weer wat werk in.

Maar okee, de onderkapjes zijn gedaan nu de boven kappen, motorkappen en romp nog schuren en dan gaan we dat ook eens allemaal spuiten.

De kleur komt nui ook mooi overeen met de witte oracover dus als het model straks klaar is dan lijkt die wel als nieuw 8)
 
Zo nu onze Calmato weer vliegklaar is heb ik de Twin Comanche maar weer eens van de stelling gehaald.

De gasaansturing verliep via 1 servo in het midden van de vleugel:
comanche17.jpg


Maar nu ik dit eens goed bekeken heb ben ik hier zeer ontevreden over.

Dus dat gaan we veranderen :-)


Elke motor krijgt nu dus een eigen gasservo, deze zullen op hun plaats worden vastgelijmd (als Onno de stabiliet weer even inlevert tenminste :lol: ).

Zo zal het er dan uit komen te zien:
comanche37.jpg

comanche38.jpg


Vooralsnog laten wij ook de originele HB20 motoren zitten. Mochten deze slecht presteren of te weinig vermogen hebben dan hebben we nog 2 OSmax 25FP`s liggen als mogelijke vervanging.
 
Back
Top