PIR3lly's (ex) E-Revo Brushless

nee, je hebt 10% energieverlies bij het laden van Lipo's. (Lipo's worden warm bij het laden, dat betekend dat niet alle energie die de lader afgeeft door de Lipo word opgenomen.
De lader geeft alleenmaar weer hoeveel energie deze heeft afgegeven, niet hoeveel de Lipo heeft opgenomen. :) een NiMh accu moet je bijvoorbeeld 150% opladen, deze nemen energie veel minder efficient op als Lipos

dus als je de accu echt helemaal leeg zou hebben zou er volgens de lader 5800 x 110% in moeten gaan. (6280 mAh dus) hoewel dat laatste natuurlijk niet aan te raden is, gezien de Lipo's dan echt helemaal leeg zouden zijn.

Gek? NiMh overlaadt +/- 10% en lipo's niet. Lipo's worden ook niet warm tijdens het laden (is niet normaal als dat wel gebeurd)!

Hou er wel rekening mee dat een lader niet altijd even nauwkeurig is ;) Tussen verschillende typen laders zit soms een heel groot verschil. De meting is erg lastig en een afwijking van 10% in de laad aanduiding is heel normaal. Het is slechts een indicatie, geen super betrouwbare meting......
 
Gek? NiMh overlaadt +/- 10% en lipo's niet. Lipo's worden ook niet warm tijdens het laden (is niet normaal als dat wel gebeurd)!

Hou er wel rekening mee dat een lader niet altijd even nauwkeurig is ;) Tussen verschillende typen laders zit soms een heel groot verschil. De meting is erg lastig en een afwijking van 10% in de laad aanduiding is heel normaal. Het is slechts een indicatie, geen super betrouwbare meting......

Mijn Lipo's worden stuk voor stuk een paar graadjes warmer bij het laden. niet zo heet als NiMh's of NiCd's, maar ze worden echt wel iets warmer.
waar haal jij de Lipo's en laders met een rendement van 100%? die moet ik ook hebben! :) (sorry voor het sarcasme. Ik kan het uiteraard verkeerd hebben, ik baseer mijn uitspraken alleen maar op eigen bevindingen tot nu toe.)

Ik laadt met een duratrax ICE lader, is nu niet bepaald een slechte lader of zo, dus ga ervan uit dat deze ook wel accuraat is.
 
Mijn lipo's worden ook niet warm tijdens laden. Heb er een temp sensor bij gehouden. Als ze al warm worden, dan misschien netaan 1 graadje...

Maar om dit topic niet tot een lipo discussie te laten uitgroeien had ik eerder gehoopt op wat ervaringen met bovenstaand probleem getoond op de foto's... ;)
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heb je de slipper (eenmalig) een keer te hard aangedraaid. De constructie is hier niet op gemaakt. De Het stalen frame-pje buigt te ver waardoor je inderdaad het door jouw beschreven probleem kan krijgen.
Op het USA Traxxas forum zijn veel waarschuwingen te lezen in de eindeloze hoeveelheid slipper-topics.

Veel mensen stellen hun slipper af door m helemaal vast draaien en dan een fractie van een hele slag los. Bij de constructie van de 1/16's is dit bijvoorbeeld geen probleem, maar bij de big boy Revo moet je heel voorzichtig zijn met het "vast" draaien...

gewoon even rebuilden en voorzichtig zijn volgende keer, dan is er niets meer aan de hand!
 
Ik heb er een Dan Kershaw Design zwaardere veer in zitten. Nog nooit gemerkt dat ie inkomt.

Ondertussen is er een verbeterde versie van deze veer, met twee schotel vormige veren

[SIZE=+3]Heavy Duty Slipper Spring [/SIZE]
>
SlipperSpringHD.jpg
SlipperSpring-BellevilleDiagram.jpg


bron: http://kershawdesigns.com/
 
ESC behandeling met Liquid Tape

Vandaag kwamen mijn twee flesjes liquid tape van plasti dip binnen.
Dus gelijk maar aan de gang.
Allereerst even testen. Op een klein stukje tape een heel dun laagje liquid tape aangebracht. Dit was na een paar minuten al droog en bleef zelfs op de tape zitten toen ik de tape van de tafel verwijderde.
Daarna geprobeerd dit er weer af te pulken en dat lukte zonder problemen. De gehele coating laag kwam eraf, zonder iets achter te laten of te scheuren.

Tijd voor het echte werk dus.
Eerst de plastic kap op de esc los geklikt. Het was even wat gefriemel, maar het is door voorzichtig proberen gelukt de basis plaat, die op het frame geplakt zit, te laten zitten.

De rest kwam er toen zo vanaf:
liquidtape1.jpg


Zoals je ziet zat er al een hoop troep in en een klein beetje oxidatie op bepaalde stukjes.
Dus eerst alles met een kwastje even voorzichtig schoon gemaakt zodat het ergste vuil eraf was:
liquidtape1a-1.jpg


Na dit gedaan te hebben, heb ik de liquid tape gepakt en ben voorzichtig aan het verven gegaan. De eerste laag coating zit al aan de onderkant en is nu aan het drogen:
liquidtape2.jpg


Inmiddels ook de andere kant gedaan. De ledjes heb ik met een klein schroevendraaiertje schoongemaakt, voordat de liquid tape droog was. De bullet connectors heb ik ook gelijk maar gedaan om kortsluiting te voorkomen als 1 van de motor draden per ongeluk los zou komen:
liquidtape3.jpg


Wel moet ik tussen de condensators nog even aan de slag. Met een klein verbogen paperclipje moet ik daar nog wat tussen zien te krijgen.
Daarna alles nalopen en weer inbouwen...
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels is ie al zo goed als droog en is alles bedekt (behalve de koelribben en de aansluiting voor de ventilator):

liquidtape4.jpg


liquidtape5.jpg


Nu nog even laten uitharden (zou 4 uur moeten zijn) en dan weer inbouwen.

Het is overigens niet mijn bedoeling deze ook in het water te gaan onderdompelen, maar meer ter voorkoming van waterdruppels die misschien toch een weg vinden naar de esc.
 
Laatst bewerkt:
Liquid tape van Plasti Dip:

PDLETBlack.jpg


Zou hetzelfde moeten zijn als wat hier gebruikt wordt, alleen heb ik het in het zwart gekocht:

Had twee van deze flacons in de uk besteld.
Ziet ernaar uit dat 1 meer dan zat was geweest ;)

EDIT:
Inmiddels ook alweer ingebouwd en alles werkt nog perfect!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee dan zou je ze moeten bellen of een mailtje sturen.

---

1000 V1s produced
1200 V2s produced
25,740 V3s produced (16th june 09)

540 returns (V1, V2, V3)

staat alleen niet bij hoeveel door waterschade
 
Volgens mij vervalt de garantie niet bij het openmaken van je esc, tenslotte wordt dat geregeld gedaan vanwege het vuil dat er in kan komen.

Overigens is dat liquid tape ook geen slecht idee als je ziet hoeveel vuil er daadwerkelijk in komt...
 
Tja, er zijn bijna 30.000 van die dingen gemaakt.. hoeveel posts zie je over het feit dat er 1 kapot is gegaan?

Daarnaast heb je geen reden een post te openen om te vertellen hoe goed jouw regelaar het wel niet doet..

Ik denk dat die cijfers wel redelijk kloppen hoor.
 
Tegen mij. Ik heb al heel veel reacties gelezen en filmpjes gezien (denk zo'n 50) waarin er een in smoke op gaat. Agja wat maakt het ook uit, de mijne doen het beide nog.
 
tegen wie heb je het nou?

Ik doelde op het feit dat alleen mensen die een regelaar hebben die kapot is gegaan een post zullen maken op een forum ;) . Zou wat zijn als iedereen posts ging maken om te vertellen hoe goed hun regelaar wel niet werkte... Maar als je kijkt naar de totale hoeveelheid van mmm gebruikers op de forums dan denk ik toch dat die getallen redelijk kloppen.

Daarnaast zullen tussen die ~550 claims ook mensen zitten die hun regelaar overbelast hebben enz enz

Edit:

@Nard

Zoek eens op youtube naar "savage flux" ik was bij de 50 pagina's gekomen en had toen geen zin meer om door te scrollen met 20 video's per pagina is dat toch al 1000 + video's over alleen de savage flux.
 
Laatst bewerkt:
Garantie vervalt inderdaad niet bij het openmaken. Staat geloof ik op de site zelfs hoe je het kan doen.
De liquid tape erop zou misschien wel de garantie kunnen doen vervallen.
Echter is het er makkelijk vanaf te halen. Dus mocht ie er ooit mee stoppen, dan maak ik hem eerst helemaal schoon alvorens ik hem zou versturen.
 
Geen idee dan zou je ze moeten bellen of een mailtje sturen.

---

1000 V1s produced
1200 V2s produced
25,740 V3s produced (16th june 09)

540 returns (V1, V2, V3)

staat alleen niet bij hoeveel door waterschade

Die info is al een tijdje out-dated, daarbij heb ik (in dat topic waar die info staat) nog een kansberekening gedaan en daar trok ik de conclusie dat er iets niet klopte...
Maarja, iedereen mag denken wat ie wil :)
 
Back
Top