PIR3lly's (ex) E-Revo Brushless

...
De oude motor heeft nu iets meer wrijving dan de nieuwe dus wellicht dat de rotor iets geraakt heeft. Zodra het uitkomt ga ik het netjes uit elkaar halen, de deksels lijken te plakken dus ik moet nog wat onderzoek doen. :confused: ...

Ik heb de boel uit elkaar. Los halen was een kwestie van het huis warm maken en voor je het weet is de boel los. Inderdaad heeft de winding de rotor geraakt.
full

Jammer, als ik eens tijd heb kan ik de winding overnieuw maken. Tot die tijd zijn er ook donordelen (huis, rotor, lagers, kappen) van het oude model beschikbaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag, na een paar maandjes stof te hebben gehapt, weer even de ERBE uit de kast gehaald voor een paar rondjes op de baan van MVW in Purmerend.

Het was de tweede keer dat ik daar reed en het ging weer aardig. Heb er een mylaps transponder in zitten en mijn snelste rondetijd ligt nu op iets meer dan 28 seconden. Dat kan natuurlijk veel beter :sleepy:
Jammer genoeg een paar x gecrashed waardoor ik vroegtijdig moest stoppen.
Wel een klein filmpje met onboard cam. Door de trillingen is het wat lastig kijken, maar hij is aardig gelukt.
Bij de sprong op 0:35 en aan het eind van het filmpje hoor je wat kraken. Daar ging het jammer genoeg fout:

RPM truetracks staan inmiddels in bestelling om het geheel weer te repareren en gelijk te versterken.

Krak ... en een paar seconden later spring je er weer op, klinkt rot.

Leuk filmpje met de body en het wiel in beeld, vind het schokken nog wel meevallen.

ah mai, heb nog even getwijfeld om te gaan rijden, en besloten volgende week te gaan. jammer! Had graag even een wedstrijdje gereden.

Ben volgend weekend ook weer vrij. Dus mochten de onderdeeltjes binnen zijn, dan kom ik misschien nog wel een keertje kijken :p

Nog eentje, zonder kraken.
Alleen wel een landing op z'n dak:

Ik denk eraan om ook donderdag middag/vroeg in de avond te gaan rijden. Als zondag (donderdag?) je onderdeeltje nog niet binnen is, kan je van mij zolang nog wel een oude draagarm lenen.
Ik heb een sleutel van het hek, dus kan altijd de baan op

Donderdag ben ik nog aan het werk, dus dat gaat hem niet worden.
Maar als het zondag niet regent, dan moet dat gaan.

Het is bij mij weer zo'n axle carrier (nr 5334R). Die breken echt om de haverklap af.

Ik heb net mijn true-tracks verwisseld voor extended wheelbase armen. Wil wat gaan experimenteren met mijn rear-toe inn. Heb eventueel nog wel een gebruikte axle carrier die je zondag kunt gebruiken.

Ik zag dat steeds hetzelfde onderdeel afbrak. Zonde zulke massieve stevige draagarmen en dan een beetje lullige bevestiging van de spoorstang oid. Kan je dat onderdeeltje niet van alu. maken, want zo blijf je aan de gang. Verder wel knap gereden vandaag.......en leuk dat je er was.

Laatst bewerkt:
Die had ik nog niet eens gezien.
Heb die rpm besteld. Daar hoorde ik goede verhalen over op het traxxas forum. Ben benieuwd...

Die Hot Racing en die RPM draagarmen lijken qua design (wat ze doen) aardig hetzelfde te zijn, of vergis ik me hiermee?
Wat is het verschil tussen de 2? kun je bij die van HR nog de toe in instellen of zo?

Back