PIR3lly's (ex) E-Revo Brushless

Het lijkt er inderdaad op dat je bij die hot racing toe-in kunt stellen.
Is misschien interessant, als het maar weer niet een zwak punt wordt.

Ik ga eerst maar eens testen met de rpm als die binnen is. Mocht dat ook weer snel stuk gaan, kan ik altijd nog naar wat anders kijken.

Schijnt overigens dat de tekno axle carriers ook erg goed zijn.
Door de extra dikke as met 17mm hex adapters schijnt er totaal geen speling meer op de as te zitten. Enige nadeel is dat dit niet werkt met de stalen assen:
TKR1014 - *Tekno RC Axle Carriers and 17mm Adapters (Revo, Maxx) - Tekno RC

Ik ga voor m'n ERBE zelf een setje 17mm meenemers maken.
17mm 6-kant, in de draaibank een rond stuk aan maken voor de moer (de 17mm moer van de originele adapters is wel te gebruiken hiervoor)
Een gat er in met de diameter van de as zelf, maar op eht punt waar de schroefdraad zit iets dunner, en hier de draad ook in tappen.
dan zou ik de meeners er dus op meoten schroeven, en vast zetten met het boutje wat er over dwars doorheen zit. zou ook perfect spelingsvrij moeten zijn.

Of het idee toch doorzetten van een busje wat ik tussen de as en de originele meenemer zet (zou het gat in de meenemer ook iets groter gemaakt worden.)
Ben er nog neit helemaal uit, maar de speling op de wielen vind ik wel erg vervelend/irritant.

Goed idee!
Als je zo'n ding zelf kunt maken met draad erin, dan zou het wel eens heel stevig kunnen zitten.
Als het lukt, kun je ze misschien ook nog wel eens verkopen ;)

Zo'n busje erin is ook een oplossing, alleen zijn die busjes weer zo slecht te vinden.

dunne buis, daar zelf draad in maken, en het gat in de meenemer iets groter maken.
Ik denk alleen dat dat nog naukeuriger komt dan zelf meenemers maken.
Eens autocad aantrappen, en kijken hoever ik wermee kom. (met een beetje geluk kan ik ze CNC laten verzen/draaien, dus zou ik een paar kunnen laten maken voor een vergoeding. maargoed, dan zou ik wel eerst een werkend prototype moeten hebben. :) (welke uitbundig met bashen getest is. ^.^ )

(ook al zeg ik het zelf, het idee van de meenemers zelf maken leek mij ook goed. verbaast me dat ik het nog nergens gezien heb. :x )

Ik heb zelf al zitten knoeien met die isolatie tape die voor verwarmingen wordt gebruikt.
Dat om het draad van de as draaien (net dik genoeg) en daarna de meenemer eroverheen schuiven.
De speling is dan ook zo goed als weg, maar mooier is natuurlijk een busje met draad.

Zo heb ik al lopen pielen met loctite en alufolie. Was ook geen succes.

De RPM truetracks heb ik jaar gebruikt, en nog niks mee gehad. Zijn dus wel stevig. Maar ik ga nu weer even spelen met de rear toe-inn, dus heb ze er weer even afgehaald.

Zo heb ik al lopen pielen met loctite en alufolie. Was ook geen succes.

De RPM truetracks heb ik jaar gebruikt, en nog niks mee gehad. Zijn dus wel stevig. Maar ik ga nu weer even spelen met de rear toe-inn, dus heb ze er weer even afgehaald.

Heb tot nu toe die long wheelbase draagarmen van Traxxas ook nog neit kapot gehad, dus de RPM's zullen net zo stevig zijn als de originele gok ik?

Die true-track draagarmen kan ik nu wellicht eens proberen. ik heb de long wheelbase er toen op gezet om wheelies te voorkomen. gezien ik toch al een aardige tijd met een middendiff rijdt (met relasief dunne olie er in). behoren wheelies toch tot de verleden tijd.

Als zondag (donderdag?) je onderdeeltje nog niet binnen is, kan je van mij zolang nog wel een oude draagarm lenen.
Ik heb een sleutel van het hek, dus kan altijd de baan op
De onderdeeltjes zijn in ieder geval binnen, dus dat moet geen probleem vormen.
Er is echter 1 groter probleem:
Ik ben zelf nog niet binnen :mad:
Door de grote aswolk zit ik vast in het buitenland. Heel misschien red ik het morgen terug, desnoods met de trein. Zou wel balen zijn als ik het niet red, heb wel zin in een wedstrijdje zondag...

Ik heb gisteren met de long-wheel base armen gereden. Ze gaan er weer snel af, want had alweer snel een toe-rod die eruit schoot. Zie je zondag, een uurtje of 2?

De onderdeeltjes zijn in ieder geval binnen, dus dat moet geen probleem vormen.
Er is echter 1 groter probleem:
Ik ben zelf nog niet binnen :mad:
Door de grote aswolk zit ik vast in het buitenland. Heel misschien red ik het morgen terug, desnoods met de trein. Zou wel balen zijn als ik het niet red, heb wel zin in een wedstrijdje zondag...

Vlieg je er toch gewoon onderdoor? Jij bent de baas in dat ding

hoelang verwachten ze dat die zooi aanhoud? M'n vlucht terug uit schotland staat op het moment op de 26e. sta er nu niet echt om te springen om nog langer te blijven.

Probleem is dat niemand weet hoe lang het aanhoudt.
Als de vulkaan actief blijft en de windrichting hetzelfde, dan kan het erg lang duren.

Ik ben vandaag uiteindelijk met een taxi terug kunnen komen. Vrees dat dit nog wel zeker een paar daagjes kan gaan duren.

Houdt deze site eens goed in de gaten. De nieuwste data staat meestal boven aan. Vooral de rode lijn is belangrijk. Dat is het gebied waar "as" voorkomt vanaf grond niveau:
Met Office: Volcanic Ash Advisory Centres

De tijden zijn in "utc". Tel er 2 uur bij op om nederlandse tijd te krijgen (of 1 uur voor engeland).

oké, tot zondag dan?
p.s., ik heb zelf nog een reserve servo saver met horns liggen, dus nog geen employ vor zo'n single servo stuur arm

Maakt mij niet zo heel veel uit. Niet te vroeg, tis een klein uurtje rijden. Als het maar mooi weer is.

We kunnen natuurlijk ook samen rijden, of wordt dat lastig?

Ik denk dat Michel ook meekomt, en ik sjouw tegenwoordig nogal wat rotzooi mee. Maar we houden nog wel even contact hierover.

Back