Pirouette

Ik heb gister mijn moed verzammeld en eindelijk een Pirouette gedaan met mijn t-rex 600 ging goed maar telkens aan het einde van de pirouet wil de heli naar rechts en naar voren dit met een rechts draainde pirouet. is dit normaal iemand nog tips

Achtergrond:
De staartrotor van een heli zorgt ervoor dat deze niet als een gek gaat tollen (dûh). Maar hij heeft ook nog een ander effect, hij wil de heli in zijn geheel opzij schuiven. Daarom staat de hoofdrotor van een heli met rechtsdraaiende rotor altijd een beetje naar rechts getrimd, de staartrotor blaast de hele heli namelijk naar links. De heli zal ook altijd met de rechtschaats de grond raken. Bij linkslopende rotor is het verhaal precies andersom.

Pirouette:
Aan het einde van een rechtsdraaiende de pirouette stuur je meer/veel links om de draaiing te stoppen. En bij links sturen met de staartrotor, duwt deze de heli in zijn geheel naar rechts. De heli wil ook naar voren omdat je al links geeft voordat de staart weer naar je toe wijst. Bij een linksdraaiende pirouette is het verhaal weer precies andersom, de heli zal naar linksachter gaan na pirouette.

Laatst bewerkt:
Back