Pitch curve verschillen tussen bladen

• Topicstarter Topicstarter soul
  • Startdatum Startdatum
S

soul

Guest
Als je verschil in pitch hebt bij je bladen en flink ook en dat krijg je er niet uit door te draaien aan de pushrods, duid dat dan op een kromme featheringshaft ?

Krijg pas heel hoog een negatieve pitch van -2 ingesteld ingesteld, bij een blad rond de 60% op punt 1 vande curve en voor het andere moet ik nog nog hoger. gaan zitten.

Even zodat ik zeker weet dat ik me niet vergis bij het afstellen, hoe staat het blad bij negatieve pitch ?
Staat dan de voorkant van het blad naar beneden gekanteld ?

Bedankt..alle begin is moeilijk maar ben een heel eind op weg het meeste staat al redelijk goed.

Als je featheringshaft krom is, dan kan je dat snel checken door de bladen er even af te halen en met een sleuteltje de as rond te draaien.
gaan de grips op en neer dan is hij echt krom.
Beste is om hem er even uit te halen en op een glasplaatje te rollen om te kijken of hij nog vlak is.
Theoretisch zouden de linkjes aan beide zijden van de kop in elke trap van de mechanische mix exact even lang moeten zijn.
hebben je bladen een kleine afwijking in vlucht, dan kan je evt.bladspoor d.m.v. het afstellen van je linkjes aanpassen.
maar meer dan twee slagen verschil per kant is eigenlijk al te veel, dan is er volgens mij iets anders aan de hand.

Hij is niet krom hoor Bart. Ik zou eens willen zien hoe je het meet. Voor zover ik weet moet het goed staan en zou je vrijwel alleen de zender moeten afregelen. mechanisch zou hij vrij goed moeten zijn.

Kan je anders eens een foto plaatsen? Zitten alle linkjes ook vast en goed om de kogelkopjes?

Back