Even een korte uitleg om jullie verder te helpen.
Een pitch meter meet de hoeveelheid graden van je bladen.
Ik neem voor het gemak aan dat je swashplate netjes level is.
Zet je zender en heli aan. Zorg dat je motor ontkoppelt is. Of sluit een andere bron aan op de 'batt.' ingang van je ontvanger i.p.v. de vliegaccu op je regelaar.
Schuif de meter over een blad. (Zie mijn afbeelding die ik even gespiegeld heb voor een rotor die met de klok meedraait.)
Om als eerste te bepalen of je met je throttle/pitch stick in het midden netjes '0' graden op je bladen hebt, schuif je de stick dus naar half throttle.
Zet je flybar horizontaal en kijk tegen de pitchmeter of de bovenste rand (rode lijn) evenwijdig aan de flybar loopt. Zoniet, de meter + of - verschuiven (blauwe pijlen) totdat de bovenste rand precies gelijk loopt met de flybar.
Dit werkt exact hetzelfde als je de sick helemaal naar boven en onder zet voor respectievelijk +100% pitch en -100% pitch.
Op helifreak.com > 'Finless Bob's Helifreak Tech Room' > 'Trex 450 SE and general build videos' > 'CCPM Setup Part 2'. Halverwege wordt het gebruik v/e pitchmeter gedemonstreerd. Je moet je dan wel eerst even registreren.
Succes.