Pitch-Play 2008 (beginners workshop)

Hoi,

Al enige tijd ben ik met LVC Sittard bezig met het organiseren van een RC-heli worksop. Deze workshop is bedoeld om beginnende heli-vliegers tot ligt gevordere piloten te helpen en van uitleg te voorzien. DATUM: Zondag 13 April 2008

Momenteel is de plenneng als volgt:

's Ochtends
Instructie in de Kantine, daar wordt theory over het heli-vliegen uitlegt. Het hoe en waarom een heli vliegt
Deel 1
- Werking van een Heli
- hoe een heli bouwen
- Uitleg over Type bladen voor / nadelen
- Keuze servo's (digi Ja / Nee)
- Autorotatie

Deel 2 (na de pause)
- afstellen / instellen
- Uitleg instellen gyro
- smering / onderhoud

Na deze sessies kan er buiten / binnen (afhankelijk van het weer) de heli's grondig naagekeken worden, en TIPS / TRICKS per heli worden verteld en gecontroleerd.

Verder als dat allemaal gebeurd is. Vliegen onder begleidingvan een instructeur. Dit gaat in groepen
- groep 1 (de echte beginners)
- groep 2 (mensen helpen met rondvliegen / nose-in)
- groep 3 (soft kunstvlucht) helpen bij Loops / Turns / Rollen

En als laatste DEMO over het autoroteren, van begin en stap tot stap uitleg tot HOOOOOOGGGG

!!!!!
Dit is opset van het programma. De presentatie etc moet alles nog gemaakt worden. Suggesties over hoe en wat kan hier in het forum gesteld worden.

Heb je interrese schrijf je dan in op de site: http://herbert-mols.magix.net/website. Denk eraan er zijn maar een klein aantal plaatsen beschikbaar.

Groeten
Roel en LVC Sittard

Ik wil me ook aanmelden maar deze site geeft op mijn werk alleen een grijs scherm...

Wat een super idee!!!! alleen jammer dat het voor mij dik 300km rijden is, zal wel mooi zijn dat er meer clubs zulke workshops organiseren

Hoi,

Ik wil eerst eens deze editie afwachten hoe het loopt en hoe het mij bevalt. Anders kan ik natuurlijk wel op meerdere plaatsen deze workshop gaan geven.

Groeten
Roel

Dus... iedereen gewoon nu komen! Hoe ver 't ook is! Dan is het volgende keer misschien wel dicht bij jou in de buurt en moet de rest ver rijden ;)

Hoi,

Ben vandaag eens begonnen met de Power-Point in elkaar te zetten.. Is best leuk werk :-)

Maar wil even aangeven als er suggesties met specifieke vragen!! Graag aangeven omdat ik dan de tijd heb om het te zoeken / uit te rekenen.

Groeten
Roel

PS ben nu met de algemene geschiedenis :D

Roel, behalve over bladen, voorloop, kopaansturing, e.d. is het misschien ook goed om kort wat over de uitlaten te vertellen.
Iedereen wil graag genoeg vermogen en de uitlaat is daar zeker een faktor.
Waarom een "normale" uitlaat of tuned pipe/reso-uitlaat of een MP (volgens mij een combi van voorgaande 2). Wat zijn de voor- en nadelen, en is er een relatie met nitro, temperatuur, plug, toerenbereik, afstelling bij reso, werking, enz, en zo ja welke ???

Back