Pitchcurve met Graupner mc-14

• Topicstarter Topicstarter Dennis Deurhof
  • Startdatum Startdatum
D

Dennis Deurhof

Guest
Hallo iedereen,

Even een beginnersvraag..
Wie zou mij kunnen vertellen hoe ik met de Graupner mc-14 de pitchcurve kan instellen??
Ik kan wel op de zender de hoge pitch (PH) vinden, en de lage (PL0), maar hoe stel ik dan de pitch voor het hoveren in?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Dennis.

Je kan het beste je pitchcurve in je zender van 0 tot 100 laten. Dan je heli mechanisch instellen tot je de gewenste uitslagen hebt, dan vliegt het het best. Je hoverpunt ligt ongeveer op 3/4 van je gasstick.

Jammer Laurens,
zo werkt dat niet met de MC14. De MC 14 is een uitgeklede zender als het om de mogelijkheden gaat. de hooverstand bij deze zender is de middenstand van de knuppel. Daar is de software op gebaseerd. Je zult in deze stand je heli mechanisch zo moeten afstellen dat je zo'n 5 graden pitch hebt. daarna kan je met de software de pitch hi en low instellen.
Daarna zul je de gascurve moeten maken met SB-trim (middenstand) en TRV-ADJ (begin en eindstelling).
Zonodig kan je met de SB-TRIM ook je hoover pitch bijstellen.

Groet Steven

En ja ik heb de MC 15 gehad, dus ik weet ervan. Het is wat onhandig zo.

Bedankt voor jullie reacties!!
Kan nu weer verder, wist echt niet waar ik moest beginnen om dit voor elkaar te krijgen.
Nogmaals bedankt!!:D

Groetjes,
Dennis.

De MC14 (en ook de MC 15 die nagenoeg hetzelfde is) stammen uit de tijd dat Graupner nog nooit van 3d vliegen gehoord hadden. En ik heb het idee dat ze het nog steeds niet echt weten. Maar daardoor dus bij oudere Graupner zenders: hoveren op midstick.
Ook mijn huidige MC 20 die in zijn laatste software wel mogelijkheden bied voor v-curves gaat men er in de normal en idle up 1 er gewoon van uit dat je midstick hoovert. Voor mij is dat gunstig: ik vlieg mode 2 met gas geinverteerd. en dan zit je op een vervelende plek met je stick als je hoovert.
Komt nog bij dat ik bijna nooit de heli inverted heb...............
Veranderingen blijven dus mogelijk.

Steven

Back