Om te kunnen hoveren zou ik op een MX12 de volgende curves voorstellen;
Throttle: 0-85-90-95-100
Pitch: -25-0-100
Deze pitch curve gaat er overigens wel van uit dat mechanisch je pitch bereik van -10 tot +10 graden loopt uitgaande van de volle -100% tot +100% beweging.
De Throttle vrij snel hoog, om het toerental redelijk constant het houden, maar wel met nog een zekere slope om het dalen van de toerental tegen te gaan bij het (snel) veranderen van pitch.
En de Pitch curve met name in het lage gebied niet te veel negatief (misschien zelfs maar -10 ofzo) omdat je als beginner (wat ik vermoed dat je bent) de neiging hebt om direct het gas dicht te drukken als er iets verkeerd gaat. En als je dan daardoor veel negatief pitch geeft sla je je heli hard op de grond. Je hebt wel een beetje negatief nodig omdat je bij bijvoorbeeld een windvlaag(je) wel de mogelijkheid wil houden om het ding naar beneden te 'trekken'.
Zoals Bigbird al meldt is op helifreaks hierover veel informatie te vinden, vele topics vermelden throttle/pitch curves. De video's van Finless Bob zijn ook prima informatie, al vind ik het altijd zooooo lang duren voordat 'ie eens concreet wordt, hij l*lt mij wat te veel, maar goed sommige mensen hebben dat nodig.