pitchinstelling via ATV en/of ptich bij NORM ,IDLE1 etc

Even een vraagje over het instellen van de maximale bladhoekinstellingen, danwel servo uitslagen.
Op dit moment heb ik mijn raptor zo afgesteld dat de gewenste bladhoeken zijn ingesteld via de Pitchpunten in het NORM en IDLE menu van mijn zender. (FX-18 )
ATV instelling staat ongewijzigd op 100%.

Ik vraag me af of het verstandiger is om eerst de maximale servo uitslagen in te stellen via het ATV menu, zodat het servo nergens "aanloopt". En pas daarna de maximale bladhoeken in te stellen via het NORM en IDLE menu.
Zijn er voordelen om het zo te doen, of maakt het geen verschil welke methode gevolgd wordt?
Graag jullie mening.

Groet

Laatst bewerkt:
beste Kapograph

Ik stel hem zelf altijd in het ATV menu in zodat
ik max. +- 10 graden pitch heb. En als ik dan
nog wat wil veranderen dan doe ik dat in mijn
pitch curve.

gr. ronald

Via ATV de max en min pitch instellen.
Ook zo met de gas servo.
Dan kun je altijd de curves van 0-100 gebruiken.

Ik gebruik BV altijd dezelfde pitchcurves in alle flightmodes.
0, 1, 2 en Autorotation.
Pitchvergrotingen zijn dan makkelijk met ATV in 1x te doen.
Als BV je gas hevel wat verschuift zou je nu alle gascurves moeten nalopen. Anders alleen maar 1x de ATV.
Maar je post dit in het electro voordeel zie ik nu, dan maakt het gas weinig uit :(

Beste WRobijns,

Ik las dit hoofdstuk als: "de electronica nodig bij gas of electra heli's" (geef mij maar nirtro:mrgreen: ) Niet als puur electro-heli's.

Als ik het goed begrijp stel je dus in NORM, etc, het percentage van de bij ATV gegeven maximale uitslag in?
Juist het feit dat ik alles steeds 3 keer zit te veranderen was aanleiding voor deze vraag. Goede tip! bedankt.

groet,
Wicherd

Back