pitchservo op 7,2 V hoe aan te sluiten ???

Hoi,

Ik zou op m'n dyna-X de pitchservo(futaba 9451) willen vervangen door een supperservo (KoPro PDS2123 8,5 kG .06s 7,2V).

Zoals je ziet werkt deze op 7,2V en de andere servo's (9252)in de Dyna op 4,8V.

Ook de GY 601 kan de 7,2V niet verwerken.

Ik zou dus overschakelen op een lipocell van 7,2V i.p.v mijn Sub-C cellen van 4,8V

Hoe zou ik het boeltje moeten aansluiten.

Groetjes
Sapca

Geen idee of het verstandig is om met twee boordspanningen te werken maar zo moet het:
De 'minnen' van de 4.8Volt en lipo accu's met elkaar verbinden. Natuurlijk ook met de min van de ontvanger en alle servo's maar dat gebeurt automatisch via de stekkerlijst van de ontvanger. De min en signaal van Kopro gewoon met ontvanger verbinden, de plus van de kopro met plus van Lipo verbinden.

Hoi Ron,

Ik geloof dat je me niet begrijpt,

Ik zou namelijk enkel gebruik maken van de Lipo,en dan met een spanningsregelaar( denk ik ) de ontvanger voorzien van 4,8 V.

Ik weet niet of ik juist zit met deze gedachte,ben namelijk NIET elektronisch aangelegd

Is het niet zo dat het mogelijk is alleen de voeding van de nieuwe pitch servo direct op de lipo te zetten en de ontvanger achter de regelaar? Lijkt me niet zo moeilijk zo aan te sluiten...

Elwin

sapca, stel je vraag even aan richard dijkgraaf (raptor rulezzz hier op het forum) hij heeft namelijk pas een zelfde servo in zijn heli gezet, hij kan je vast helpen.

En anders zou je altijd nog een losse BEC module, zoals ook wel wordt gebruikt op elektro heli's en vliegtuig waarvan de regelaar geen BEC heeft. Dit is een apparaatje dat de spanning van de accu omzet naar ca 5 volt. Je hebt een BEC ook los. Deze zit dan met de accu kant aan de Lipo en met de andere aansluiting in de ontvanger. De 7,2 volt servo zou je dan op de manier van Ron moeten voeden, dus direct van de accu af los van de rest van het systeem. ZO werkt alles op de goede spanning en werkt het toch allemaal van dezelfde twee Lipo cellen.

Mark

Back