Pitstop-Shop geen Officiële Nomadio REACT dealer?!?!

• Topicstarter Topicstarter PIR3lly
  • Startdatum Startdatum
P

PIR3lly

Guest
Hallo allen.

Ik kwam net op de nomadio support site het volgende tegen:

Please be advised there is an internet fraud concerning the Nomadio React radio in the Netherlands.
The Nomadio react radios posted for sale on http://www.pitstop-shop.nl/ DO NOT HAVE a FACTORY or IMPORTER CE certificate.
This shop is attempting to sell radios that are not factory authorized in any way shape or form as a Nomadio dealer, importer or distributor.
The ONLY way this shop could have radios is if he is re-selling units bought from a dealer in the USA which would make the units void of support in Europe.

For proper service we support factory authorized importers only. In the Netherlands please contact

Maksor Tuning http://www.maksor-tuning.santu.com/

Or for OEM sales

Modelcargo http://www.modelcargo.com/

Het ziet er dus naar uit dat als je een REACT bij pitstop koopt, je hier geen support voor kunt krijgen. Dit is nou juist bij een software upgradable zender zo belangrijk...
Vraag me dus af wat de reactie van pitstop zelf is op dit onderwerp?

Gezellig forumpje daar......

Maar om even op support terug te komen, volgens de consumentenwet is de winkelier verantwoordelijk voor je garantie en niet de fabrikant. Als je dus problemen hebt met jet zender bij Pitstop gekocht dien Pitstop er zorg voor te dragen dat het weer goed komt ongeacht de uitspraken van Nomadio zelf.

Wat de CE markering betreft, het zal best om identieke electronica gaan maar geen CE betekent gewoon niet toegestaan.....

[Wat de CE markering betreft, het zal best om identieke electronica gaan maar geen CE betekent gewoon niet toegestaan.....

Dat het om identieke electronika gaat neem ik ook onmiddelijk aan, lijkt me sterk dat een fabrikant twee verschillende typen maakt (of het moet marktspecifiek zijn zoals de 72Mhz zenders). ALS dat t geval is dan is t een onzin statement van de fabrikant (en duidelijk bewijs dat t hier om een commercieel issue gaat) omdat CE keuring op apparatuur het gaat om een TYPEgoedkeuring, ofwel de fabrikant laat een klein aantal (soms zelfs maar 1) apparaat keuren, alle andere zelfde typen apparaten hebben dan ook de CE keuring. Helemaal leuk word t als de serienummers bij de "Officiele" importeur niet eens zo veel verschillend zijn dan van die zenders die bij PKRacing vandaan komen.

Ook al is het maar een commercieel probleem dan zit er wel een groot maar aan!

De Nomadio Sensor en React zijn compleet software gestuurd.
De software op de zenders kun je alleen updaten via het internet als je een officiële zender hebt (je wordt gevraagd om het serie nummer van de zender).
De serie nummers van de zenders die via pitstop verkocht worden, kunnen door nomadio achterhaald worden en daarna geblokkeerd worden.
Als dit dan het geval is, dan zul je de zender niet meer kunnen updaten.
Verdere support van Nomadio kun je natuurlijk ook vergeten (en daar zijn ze juist zo goed in: ik heb zelf al twee keer een kapotte temperatuur sensor gehad en deze werden zonder enig probleem door Nomadio vervangen).

Ik zou zelf in ieder geval niet zo'n zender kopen. Hopelijk kunnen Nomadio en Pitstop er samen uit komen, want uiteindelijk is alleen de klant hier de dupe van.

Misschien zet pitstop de updates wel op hun site of kan je via een andere weg er wel aan komen.
Er is altijd wel aan te komen lijkt mij?
En misschien kan dan iedereen een software update zomaar ophalen, onder het motto :"service"
Of denk je dat iemand dit tegen kan houden?
Er wordt zoveel gedeelt op het net, dat je niet meer weet, waar je niet moet kijken!

lijkt mij geen probleem, maar ik heb niet zo`n zender/ontvanger telemetry-systeem.

Het lijkt allemaal een beetje veel op de grijze import van futaba uit azie = gèèn service
Niet aangeschaft via de wegen die de fabrikant aangeeft, dan ook geen garantie en service.

Maar ga nu niet ook hier met modder gooien!

grzzz. Richard

PIR3lly zei:
Het ziet er dus naar uit dat als je een REACT bij pitstop koopt, je hier geen support voor kunt krijgen.
Dat staat er niet.

Er worden zenders verhandeld via het grijze circuit maw niet Nomadio of een van hun importeurs binnen de EU plakt het CE stikkertje er op.
Maar een dealer in de USA plakt het stickertje er op om het vervolgens richting Nederland te verschepen.

Het probleem ligt dan ook niet bij de Nederlandse leverancier maar bij Nomadio zelf.

Het bericht bij Nomadio is niet bestemd voor de consument maar voor de detailhandel.
Of ze a.u.b. via de door de fabrikant aangegeven route hun spulletjes willen bestellen.

myshadow zei:
PIR3lly zei:
Het ziet er dus naar uit dat als je een REACT bij pitstop koopt, je hier geen support voor kunt krijgen.
Dat staat er niet.

Er worden zenders verhandeld via het grijze circuit maw niet Nomadio of een van hun importeurs binnen de EU plakt het CE stikkertje er op.
Maar een dealer in de USA plakt het stickertje er op om het vervolgens richting Nederland te verschepen.

Het probleem ligt dan ook niet bij de Nederlandse leverancier maar bij Nomadio zelf.

Het bericht bij Nomadio is niet bestemd voor de consument maar voor de detailhandel.
Of ze a.u.b. via de door de fabrikant aangegeven route hun spulletjes willen bestellen.
Dit staat er toch duidelijk:
The ONLY way this shop could have radios is if he is re-selling units bought from a dealer in the USA which would make the units void of support in Europe.

For proper service we support factory authorized importers only.
En het staat op een forum voor de consument.

Waar je je informatie vandaan haalt dat het een probleem bij nomadio is, of dat het voor de detailhandel is bedoeld is mij een raadsel.
Heb je misschien een link naar je bron?

Wat MyShadow denk ik bedoeld is dat Nomadio niet accepteerd dat zenders gekocht bij Pitstop ter service bij Nomadio worden aangeboden. Dit zou je inderdaad kunnen zien als een probleem wat Nomadio creeert. Als consument heb je daar echter geen boodschap aan, je doet zaken met Pitstop, DAAR verhaal je ook je garantie. Pitstop kan dat dan vervolgens verhalen bij zijn Amerikaanse dealer. Dit riekt erg naar een fabrikant (Nomadio) die zijn klanten wil "dwingen" alleen bij de door hun aangewezen importeurs te kopen en de klanten die hier aan twijfelen of dit anders zien schrik aan te jagen met het CE verhaal.

Ja, dat kan ik inderdaad wel begrijpen. En pitstop kennende zullen ze daar wel goed in zijn.

Het enige wat ik in een later berichtje wilde zeggen is dat als inderdaad alle support vervalt (zoals een beetje uit het bericht van nomadio blijkt), je dan de zender niet kunt voorzien van updates.
Ik zelf heb een Nomadio Sensor. De software die erbij zit werkt alleen als je de zender met serie nummer regristreert bij Nomadio (via internet).
Hierna kun je de zender voorzien van nieuwe software. Echter weet ik niet zeker of dit bij de REACT ook zo werkt.

Dat is waar ik andere gebruikers even voor wilde waarschuwen.

Pitstop is altijd een prima zaak geweest en over Nomadio kan ik ook alleen maar goeds vertellen.
En zolang de consument er maar niet de dupe van wordt is er naar mijn mening niets aan de hand...

Als ik dit topic moet geloven....
http://www.rcbigscaleforum.nl/viewtopic.php?t=5942

...dan bestaan er niet eens CE gekeurde Nomadio zenders wat dus betekent dat er niet eens officiele distributeurs binnen Europa kunnen bestaan.

Het antwoord is dichtbij zodra wij Ce indienen onze juiste importeurs een betere prijs hebben en als ik om het even wat over mijn Nederlandse vrienden ken het lager is zijn de prijzen nog betere vrienden van de Nederlanders.

Bij Nomadio staan hier de CE conformatie-verklaringen en de ETS testraporten online ... speciaal voor Europese klanten .......
  • For our European customers, friends and distributors, we now
    have our CE Declaration of Conformity and ETS test reports
    on line.

Dus alleen nog maar (legaal) stickertjes plakken als die mochten ontbreken ......

Dirk zei:
Bij Nomadio staan hier de CE conformatie-verklaringen en de ETS testraporten online ... speciaal voor Europese klanten .......
  • For our European customers, friends and distributors, we now
    have our CE Declaration of Conformity and ETS test reports
    on line.

Dus alleen nog maar (legaal) stickertjes plakken als die mochten ontbreken ......
Mooi dat het probleem zich zo vanzelf oplost. :D

Wij kopen onze delen in bij de leverancier die de beste prijs en service geven. Als wij dan, (in dit geval de React kopen), en op de dozen en zenders de CE keurmerken zitten ga ik niet meteen twijfelen. We hebben onze leverancier hier op aangesproken en die zeggen dat er wel degelijk een CE keurmerk op zit.
Als we illegaal bezig zouden zijn dan mag iedereen ons daar op aanspreken,m maar niet je eigen handel gaan verdedigen met een "waarschuwing" voor klanten.
Updates en alles is geen probleem, evenmin de service en garantie, (wat anderen ook beweren), ik sta er persoonlijk garant voor dat het zo is.

Er komen meerdere delen via een omweg ons land binnen en de fabrikant kan wel heel veel willen maar de grenzen zijn open, dat is nou eenmaal een nadeel voor hun, maar een voordeel voor de klanten, die voor een betere prijs kunnen kopen. Ze zullen altijd beweren dat het via de reguliere importeurs gekocht moet worden, maar daar is niks aan te doen.

Europese importeurs doen er alles aan om hun prijs te handhaven, maar dat zal nooit lukken, zolang ze dezelfde delen in andere landen voor betere prijzen aan gaan bieden om maar zoveel mogelijk te kunnen verkopen.

De hele post over die "waarschuwing"is een lachertje en allen maar bedoeld ons in een kwaad daglicht te stellen en hun eigen handel te beschermen, meer niet! Wa die waarschuwing er ook geweest als het over een Hitec zender zou zijn geweest???? vraag je dat maar eens af.

Groetjes,
Harrie

Back