Pitts S-2A

Hee Onno,

goed bezigman, maak je ook binnenkort je Acrobat even vliegklaar ;-)

Je 2,4 setje komt ook eerdaags binnen, zal die dan ook even ombouwen voor je.

Grt,
Berto.

Heee Berto

Wat de acrobat betreft hoeft daar alleen nog maar een gas servo in das niet zo veel werk.
Bij de Pitts hang de motor al weer redelijk op zijn plek.
Om de uitlaat een beetje netjes te krijgen moet er een spacer tussen van 2 cm dik.
Dan moet de gas aansturing nog pas gemaakt worden.
De motorkap mag ook wat in geknipt worden om die weer pas te krijgen.
Ik zag dat ik 1 van de vleugel ophang punten mis, maar missien zit die nog op de vleugel.
Als dat zou zijn is het er in plakken en gaan.

Groeten Onno

Zo ik ben weer wat verder met de pitts.
De motor hangt op de uitlaat na.
Voor de uitlaat moet er een spacer tussen van 2 cm dik of een stuk uit de romp halen om de uitlaat in te laten vallen.
De gas aansturing zit ook weer op de goeie plaats.
Er miste nog een vleugel op hang punt maar die lag ergens achter in de romp dus die zit ook weer op zijn plek vast geplakt.
Als de uitlaat zit zal die er weer aan moeten geloven want dan is hij weer vliegklaar.

Groeten Onno

Zo ik heb de zaag in de romp gezet.
De uitlaat past nu mooi op de motor.
De uitsparing weer mooi dicht gemaakt nu nog even een kleurtje geven.
Dan de uitlaat er definitie op zetten en vliegen maar.
Woensdag vliegen moet zeker lukken.

Groeten Onno

Ik lees dit verhaal nu net pas en er staat al een tijdje zo'n zelfde Pitts op mijn kast als decoratie:rolleyes:.....
Ook ooit eens voor een paar euro ergens mee genomen maar er moet wel nog van alles aan gebeuren. Heb er een 5 cc Enya motortje op gezet maar ik denk dat dat te weinig is want alhoewel er verder nog niets in zit "voelt" hij behoorlijk zwaar.

Leuk filmpje, en ik ga er toch maar eens aan beginnen denk ik;)

Het is zeker een leuk kistje maar zoals je zelf ook al aangeeft vrij zwaar.

Op het maidenfilmpje is dat ook wel terug te zien, met de OS40 die er toen opzat was het volgas en anders gebeurde er weinig.

Komende woensdag eens een poging met de 10cc eens kijken hoe dat presteert :D
Ook hier zal wel eeb filmpje van gemaakt worden ;-)

Gisteren onderdelen verzameld, zijn 5 cc die er op zat gewisseld voor een 6,5 cc, hier en daar wat hersteld en de zooi ingebouwd.

To do:
*accu halen
*2 wielen halen
*2 scharniertjes vernieuwen
*klein stukje nieuwe folie aan de onderste vleugel

Vraag: hoe bepaal ik van deze kleine Pitts het zwaartepunt? Zonder accu hangt hij vrij neutraal aan de bovenste vleugel ongeveer 2 cm van de voorste rand. Verder vind ik hem voor zijn grootte best wel zwaar.....

Als het weer mee zit ben ik eens van het weekend benieuwd of dit lomp zware ding kan vliegen:mrgreen:

btw, ik zie toch wat verschillen met de foto's op de eerste pagina. Het model is exact gelijk zo te zien maar mijn Pitts heeft bijvoorbeeld al ailerons op beide vleugels, de ophanging van de bovenste vleugel is anders, zo ook het landingsgestel. Ik zal er eens wat foto's van maken....

Marc

Laatst bewerkt:
Met die 6,5cc zal je ook nog veel volgas moeten vliegen om niet uit de lucht te vallen met dat gewicht.

Met een beetje weer gaan wij bekijken wat de kist vanmiddag doet met die 10cc ervoor.

Zal dan ook een skijken hoe bij ons het zwaartepunt ligt, heb er nu namelijk even geen flauw idee van :roll:

10 cc?

Ik had al de grootste moeite om die 6,5 cc onder het kapje te proppen, heb er zelfs de kap voor moeten verzagen en nog steekt ie te ver naar buiten. Ik vond het (nog) zonde om de originele motor ophanging te molesteren en heb bv zijn accu boven op die ophanging gelegd en zit nu met het zwaartepunt redelijk volgens mij.

Ik denk dat ik vanmiddag indien het weer het een beetje toe laat eens ga proberen met hem.

Zo kocht ik hem:
Foto-K88R4D7J.jpg

En zo ziet ie er nu uit:
Foto-Y4URAH4E.jpg

Foto-4MLZPS8W.jpg

Gisteravond nog lange tijd bezig geweest de laatste onderdelen te plaatsen, alles in te regelen en vast te zetten. Nog een klein stukje folie op de vleugel en dan ben ik eens benieuwd of ie überhaupt van de grond komt:confused:.

Ik heb hem nog niet gewogen maar wat weegt dat ding veel.....

Wat me wel is opgevallen is dat dit een modelletje is dat je in elkaar zet (met laadbus) en nooit meer uit elkaar schroeft, kost veel te veel tijd.

Laatst bewerkt:
Met die 6,5 komt ie wel van de grond (zie hier het bewijs: http://www.bosmodelair.nl/video/2007/pittsmaiden.wmv ) maar lekker is anders.

Hoe Onno de 10cc heeft weggewerkt weet ik ook niet, we zijn gister niet op de hei geweest daar beide kids van mij niet in hun hum waren en ik dus thuis nodig was.

Komende week een nieuwe poging :D

Laatst bewerkt:
Nou, vanmiddag was geen succes.....

Motor zit toch te ver naar voren zodat bij het eerste sprietje gras wat hij ziet hij op zijn neus gaat. Diverse pogingen maar steeds op zijn neus. Op een gegeven moment ging het wel een stukje en had ik het idee dat de 6,5 cc wel in staat is om hem de lucht in te krijgen.

Deze week nog eens ombouwen en de motor weer in zijn originele ophanging te zetten zodat hij wat verder naar achteren komt te zitten tegen het schot aan. Eens kijken wat ie dan doet.

Zit net even je foto`s te bekijken en ja die motor moet naar achteren.

De prop moet net voor de motorkap uitkomen en bij jouw is dat nu denk ik toch een cm of 2.

Weet zelf nog niet hoe Onno het voor elkaar heeft gekregen om die 10cc kwijt te kunnen maar er zal bij ons wel wat gewicht in de staart moeten.

Ach en mocht ie niet willen dan hebben we in ieder geval een lachwekkend take off mis happ filmpje ;-)

Na een mverloren dag vorige week gaan we morgen het maar weer proberen.

Alles is geladen dus als die vliegt (of crasht) dan zal er wel een filmpje volgen.

Het is geprobeerd de pitts in de lucht te krijgen.
Maar dit kistje houd van stunten op lage hoogt zonder snelheid (wind vlaagje)
De motor is er afgebroken na deze duikeling ik zal nu eens een echte motorbok er op monteren.

Groeten Onno

Back