Pitts S-2A

Berto

verslagschrijvers
Forum veteraan
Tja, Onno staat bij 2 Brothers voor wat spulletjes en die hebben ze niet.

Je wilt toch wat kopen dus wat doe je dan?????

Je neemt maar een modelletje mee wat daar aan het plafond hangt :D

Het is een Pitts S-2A en hij schijnt van Pilot te zijn, maar dat gaan we nog eens verder uitzoeken.

Spanwijdte +/- 1000mm
en er komt waarschijnlijk een 6,5 voor, lijkt erg veel maar de kist is redelijk aan het gewicht zo te voelen en daar schijnt ie ook mee rond gevlogen te hebben.

Hier wat fotootjes:
pitts1.jpg

pitts2.jpg

pitts3.jpg

pitts4.jpg

pitts5.jpg

pitts6.jpg

pitts7.jpg

We gaan proberen hem donderdag te maidenen :roll:

Laatst bewerkt:
Hoi alleen

De servo's hebben allemaal een plaatsje gevonden.
De aansturing voor de motor is ook gemaakt met een bounding kabel.
De Motor hangt er voor.
De rolroertjes hebben een servo gekregen.
Nu alleen nog een tank er in zetten en een schakellaar monteren.
Dus donderdag maiden moet lukken dacht ik zo. :banana:
Kijken of een 6,5 os genoeg power levert om hier leuk mee te kunnen spelen

Groetsels Onno

Hé Berto.

Dat gaat weer een mooie donderdagavond worden, het mooie weer komt er weer aan. :zon:
Ik denk dat ik de camara maar in de auto leg, als ik kijk wat jullie plannen zijn :wink:

Ik heb donderdag vrij dus wij zijn er ook om 4 uur.

Gr Gijs

Hee Gijs,

Donderdag gaat een top daggie worden :thumbsup:
Je kan je camera wel thuis laten ik neem ons nieuwe speeltje wel mee(Canon EOS400D 8) ) :wink:
En natuurlijk de videocamera.

Mooi man zie ik je om 16:00 :yes:

Grt,
Berto.

Niet bij BosModelAir ;-)

Gelukkig heb ik ook een vrouwtje wat gek is van fotograveren en Canon :yes: (en mij natuurlijk ;-) )

haai

Tank zit er ook in.
Nu alleen nog de schakelaar monteren en wat afstellen maar dat gaat op het veld gebeuren.
Donderdag maiden gaat dus wel lukken. :banana:

Groeten Onno

Maar zeg, Onno, begrijp ik het nu goed dat als ik jou iets zou laten halen bij 2brothersrc wat ze op dat moment niet hebben, dat je dan een vliegtuig meeneemt om het goed te maken? In dat geval... :P

Hezik zei

Code:
Maar zeg, Onno, begrijp ik het nu goed dat als ik jou iets zou laten halen bij 2brothersrc wat ze op dat moment niet hebben, dat je dan een vliegtuig meeneemt om het goed te maken? In dat geval...

Ik kon er niks aan doen ik was op zoek naar rood bespan en een staartwiel.
Mijn vrouwtje zei kijk die heeft rood bespan en een staart wiel dan neem je die toch mee. :hammer:
Het was dus niet geheel mijn schuld.
En ik haal geen boodschappen voor een ander omdat ik mezelf toch niet in kan houden dan in een modelbouwzaak.

Groeten Onno

Hoi alleen

Hij is klaar voor morgen om het luchtruim te verkennen (of de grond te kussen).

Groeten Onno

misschien heb ik eroverheen gelezen , maar wat voor spanwijdte heeft die pitts? en wat voor motor is er ingekomen?

leuk kistje trouwens , Pitts is 1 van mn favorieten , ik heb zelf onlangs een electro pitts omgebouwt naar brandstof , het vliegt wel geinig , doch erg zenuwachtig ...zal wel door de kleine spanwijdte van 800 mm komen samen met de flinke roer uitslagen.

Zie pagina 1 ;-)

1 meter span en 6,5 ervoor.

Over een paar uur de maiden video en het hoe of wat :D
Hij doet het wel :lol:

Jaaaaaaaaaaaaa, hij doet het :banana:

Pitts maiden 1min 49sec / 4.7mb

De landing was "opzet", ene Mark O. zei dat we maar een touch en go moesten proberen om de wielkappen recht te krijgen.
Nou dan proberen we dat toch :wink:

Schade: op een scheur in de wielkap na geen :P

Door het vele lood voor in en het achter blijvende vermogen heb ik besloten om een ander motor op deze kist te knopen.
Het gaat een 10cc worden ik moet wel een paar dingentjes aanpassen zo als motorsteun die vast op de kist zit. De gas aanstuuring zit ook aan de verkeerde kant maar dat gaat allemaal goed komen.
Jullie zien het wel weer als hij weer vliegend is met iets meer vermogen.

Groeten Onno

Back