Plaats hier je favoriete Die-cast Auto

Discussie in 'Die Cast' gestart door Satoer, 1 nov 2004.

  1. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    grappig.. heb je ook een schaal BX-je? (foto :D )
     
  2. 425cc

    425cc Guest

    ik hoop dat dat grappig niet slecht bedoeld is want ben er namelijk vrij serieus mee bezig :)

    maar ik heb ook schaal bx'en hoor :D

    bx 4tc evo (groep b) van majorette (zo heb ik er 10 trouwens :D )

    [​IMG]

    dan nog een oranje van norev op 1/43 maar daar heb ik jammer genoeg geen eigen foto van dus hier een foto van 1 van iemand anders :)

    [​IMG]

    nog een bruine van guisval, hier zelfde verhaal, mijne zit namelijk nog in z'n originele doosje (superzeldzaam dus :lol: 8) )

    [​IMG]

    en dan een blauwe van mc toy, ook hier, geen foto van mezelf :(

    [​IMG]

    en dan heb ik er nog 1 van guisval op schaal 1/43 maar daar heb ik ook geen foto van en er blijkt niets van te viden te zijn op internet :?

    zo :D rijdt je zelf bx? :)
     
  3. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Grappig als in leuk dat je citroen spaart. Ik rij al vanaf dat ik mijn rijbewijs gehaald heb BX... heerlijke "ouwe lùlle bak" haha. Veert en rijdt heerlijk, erg ondergewaardeerde auto. M'n huidige BX-je zal wel de laatste zijn aangezien de laatste niet-break BX uit 93 komt.
    Mijn eerste was een witte 1400 (zoals je 2de foto). Na ruim 400.000 KM (8O en die reed op LPG ook nog) had hem toch in moeten laten slapen omdat het vervangen van de versleten koppelingsplaten duurder was dan de complete auto waard was haha.

    Afijn, als ik weer eens in een winkeltje was waar veel schaal modelletjes stonden moest ik altijd even snuffelen of er nog een BX-je tussen stond. liefst in de kleuren die ik zelf gehad heb (wit en antraciet zwart) maar het modelletje BX heb ik nog nooit in schaal gezien laat staan nog in mijn kleuren ook.

    Leuk om te zien dat die dus wel bestaat.
     
  4. 425cc

    425cc Guest

    dankje :) mijn vader heeft jaren met een rode 1400 gereden van '90 en mijn broer was 3 jaar geleden in het bezit van een bx sport van '86 en hij is nu in het bezit van een bx 16 rs van '85 :) ja, we zijn hier best wel met citroën bezig ja :lol:

    maar over de schaalmodellen...de schaalmodellen die ik toonde zijn al ruim 15 jaar uit productie en zal je niet meer in de winkel tegenkomen...tegenwoordig is het dan ook zeer moeilijk om een bx op schaal te vinden. wie nog wel bx'en maakt is norev, ongeveer hetzelfde als hun model 15 jaar geleden (2de foto) maar gedetailleerder enz.
    normaal moet je deze zeker kunnen vinden :) let wel op, het zijn de type 1's en jij rijdt nu met type 3 dus ja, die zal je niet vinden...maar je eerste bx was een type 1? dus die zal je mss wel kunnen vinden :)
     
  5. caprigek

    caprigek Guest

    dit is mijn favoriete die cast auto

    ford capri polizei
    minichamps schaal 1:18

    ik heb eerst een jaar of 10 alles van ford capri verzameld
    nu besloten alles bij schaal 1:18 te houden en ook gelijk andere merken te nemen
    maar alleen vanaf 1965 tot 1985 en alleen straat auto's
    dus geen rally en formule 1


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    groet caprigek

    ps 425 cc ik heb nog het een en ander aan citroen miniatuurtjes DENK ik
    moet even op zolder kijken (je hoord nog)
     
  6. RPI

    RPI Guest

    Ik heb enkele honderden modelauto's en motoren. Enkele jaren geleden sloeg het virus toe met R.C. modelbouw, maar naast mijn andere hobbies werd me dat toch te duur voor de tijd die ik er voor had. (Had eerst een HPI Nitro 1/8 en kort daarop een 1/5 FG Competition line.)

    Nu sinds een jaar of 2 helemaal niets meer gedaan aan modelbouw of mijn verzameling. Ik heb nog een gedeeltelijk gebouwde R.C. boot staan, een Graupner Azimut, maar ook dat ligt al 2 jaar stil.

    Maar sinds gisteren is mijn hoofd op hol gebracht door een die-cast model. Die heb ik dan ook maar gelijk besteld, het is een Tamiya Porsche Carrera GT in 1/12. In Hong Kong besteld, want dat scheelde me omgerekend en incl. verzendkosten ruim € 100.

    [​IMG]
     
  7. RPI

    RPI Guest

    Weet iemand trouwens waar ik niet te duur een geschikte vitrine/display voor dit ene model kan kopen? afmetingen van het model zijn ± 39x 16cm, maar vitrine mag best hoog zijn en een stuk breder, zodat deuren en motorkap etc. open kunnen staan in display.
     
  8. arbasco

    arbasco

    Lid geworden:
    4 aug 2005
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Groningen en Den Burg(Texel)
    Misschien, nou ja ik weet het eigenlijk wel zeker :wink:, een beetje een late reactie, maar mocht je nog een bx modeletje zoeken, zou ik een kijken bij Norev, zij brenegn zeer regelmatig citroen modellen uit, oud de oudere. Eventueel kan je nog navragen bij et citrofieltje in Tilburg, verkoop alles wat met citroen te maken heeft.

    Groeten Arnold
     
  9. truck-freak

    truck-freak

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    866
    Dit is mijn eerste wagen die ik heb verbouwd en die caddilac als 2e.
    Vindt ze alle 2 te mooi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. Nielsieee

    Nielsieee Guest

    WAUW, ik ben ook citroën freak, gaaf man... haha

    groetjes. niels
     
  11. Timo1990

    Timo1990 Guest

    Gaaf! Ik zie dat hier Citroën freaks zijn, en ook zelfs BX freaks! Dat ben ik ook!:D

    Maar wat mijn favoriete Die-cast auto is, is deze Citroën DS. Enorm gedetaileerd, en mooi! Hier wat fototjes.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Wat ook leuk is, is dat deze Citroën met een knopje aan de onderkant in hoogte verstelbaar is. Hier volgen wat foto's van de voor- en achterkant in de hoogste en laagste stand.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Voor de rest van mijn Citroën schaalmodellen, Klik hier even!

    Groetjes van Timo.
     
  12. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
    mijn favo die cast auto ;)[​IMG]
     
  13. D-FGT

    D-FGT

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    129
    Mijn Chevy Lumina *de groene* is me fav Diecast.
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina