plaatsing 2.4g ontvanger

hallo allemaal.
ik heb een graupner module met 2 ontvangers [ifs 2.4ghz ] aangeschaft voor mn ff9 super en de ontvangers uiteraard voor mn heli.
nu heb ik de ontvanger voor mn trex 600 al gemonterd en werkend , maar die voor mn raptor 50 nog niet . ik lees net in the manual dat ze adviseren om hem aan de buitenkant te monteren ['its best to show of your receiver'] maar dat gaat niet op mn raptor , de vorige ontvanger [ pcm] zat uiteraard gewoon voorin bij de ontvanger accu.
ik vraag me dus af of t kwaad kan om hem daar te planten , er zit dan dus een canopy omheen . iemand hier al ervaring mee ??
mvg ferry

Ik heb op mijn caliber een Ar7000 ontvanger in de batterybox zitten, en de satelietontvanger onderop de batterybox.

Beide dus onder de canopy, waarvan 1 zelfs geheel omsloten door de battery box.

Nog nooit problemen mee gehad.

Uiteraard geld ook hier, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

ok , ik hoop dat ze dan consequent zijn , en na een geslaagde rijkwijdte test ook altyd goed ontvangen .
ik was er niet zo bang voor ,maar heb net met de trex 600 e de voorgeschreven test gedaan en daarna een echte test dmv met de heli een heeeeel end weg te lopen en kwam op ; antenne uit module gedraaid , zender op 50 cm van de grond en met module richting waar ik heen liep ;50 meter , toen begon ie signaal te verliezen als ik ertussenin stond . met antenne in de module gedraaid , dus gewoon vliegklaar ; zover als ik in een rechte lijn kon lopen , was ongeveer 600 meter MAAR met t weglopen regelmatig mijzelf tussen radio en heli gehouden , en toen al storingen op 100 meter . nu heb ik gelezen dat er absoluut niets tussen mag komen , maar toch . . vandaar dat ik me dus iets zorgen maak over afschermen

Mja, ik kan alleen van mijn eigen ervaringen uitgaan. Let op, ik heb geen module systeem. Ik heb een DX7 met DSM2 ontvangers.

Rangetest heb ik gedaan doormiddel van de rangetest knop. Dit houd geloof ik in, op 1/100 van zendvermogen uitzenden tot een afstand van minstens 30 meter.

Ging feilloos.

Back