Plaatsing electronica op een FPV multicopter

stef stuntpiloot

Forum veteraan
Ik ben bezig met de bouw van een FPV quadcopter en ik wil graag rekening houden met de correcte plaatsing van componenten ten opzichte van elkaar zodat ze elkaar (qua straling) zo min mogelijk dwars zitten. Nou weet ik dat de ontvanger (RC) en de VTX zo ver mogelijk uit elkaar moeten maar hoe zit dat met de escs? Die kunnen op eigenlijk alle componenten storen, kan ik die beter richting de vtx plaatsen of toch beter in de buurt van de RC ontvanger plaatsen?

Bedankt voor het mee denken!

Ik zou hem dan eerder in de buurt van de VTX plaatsen. Je ziet vanzelf wanneer je je beeld verliest omdat dat langzaam gaat, maar je RC signaal gaat soms abrupt weg. Dan heb ik liever een quad met volledige besturing en een iets minder beeld dan een quad met goed beeld waarvan ik geen controle heb ;)

Bedankt Rubaaaa voor het meedenken, ik kan mij daar volledig in vinden!

Een tweede vraagje, (niet zozeer over de plaatsing maar de aansluiting van de electronica) Ik heb een spektrum ontvanger die PWM is, ik wil hem aansluiten op de Naze32 maar ik kan nergens vinden welke poort welke functie heeft ( aile, elev, rudd, thro, mode etc) Weet jij welke welke is of heb je een link naar waar ik dat kan vinden?

Default channel order is AIL, ELE, THR, RUD, AUX1..AUX4.(pagina 5, onder figuur 4)
Dus van linksboven naar rechtsonder als je de receiver connecties van voren bekijkt (naze32 ligt dus horizontaal) Ground, Power, Aileron, Elevator, Throttle, Rudder, AUX1, AUX2, AUX3, AUX4

Linkje naar de users manual: http://www.abusemark.com/downloads/naze32_rev3.pdf
Hier een heel uitgebreid draadje over de setup van een naze32: Afroflight Naze32 Setup Guide For Dummies, like myself. - RC Groups

Ow wacht ppm? Dat is maar een rijtje van drie aansluitingen bovenop de print: De min, plus en het eerste kanaal.
udy2ype8.jpg

Daarna zet je met het goede commando de volgorde via de cli. Map TAER 1234 (als voorbeeld)
Klaar

Back