Plaatsing Tandwielen motor op HPI RS4 type 3 SS

• Topicstarter Topicstarter Paul Kessels
  • Startdatum Startdatum
P

Paul Kessels

Guest
Hi,

in deze kit zaten de tandwielen al voorgemonteerd op de as van de motor. Echter, mi verkeerd om. Op het grote tandwiel zit namelijk een uitsparing naast de tandjes zodat niet door een slechte motormontage het verkeerde tandwiel gedeeltelijk wordt aangedreven en dus kapot gaat. Nu zit echter het kleine tandwiel niet recht op de versnelbak tandwiel (maakt maar 75% contact, maw 25% van het tandoppervlak zit naast het tandwiel van de vers. bak). Weet iemand hoe dit nu hoort te zitten. Mijn paarse tandwieletjes sljiten namelijk nogal hard en ik weet niet of dit hierdoor komt.

gr

paul

Kweet niet hoe het bij zo'n HPI zit, maar ik kan mijn motor met dus ook de koppeling en tandwielen verschuiven t.o.v. de versnellingsbak.

Verkeerd advies van mij dealer gekregen dus! Eerst zaten ze goed, nav advies winkel omgezet, ingesleten tandwielen. Had meer op me zelf meoten vertrouwen. Nogmaals handleiding bekeken en daar stond het eigenlijk vrij duidelijk.

wordt hier niet vrolijk van

pk

da maakt allemaal deel uit van de hobby, nu en dan eens wat ergeren of depressief worden :P

1 advies volg heel goed de handleiding en er kan eigenlijk niks fout gaan, op de hpi site staan soms wat uitgebreidere handleidingen.

tip: op de Amerikaanse hpi site staat meer als de site voor Europa!!!

http://hpiracing.com/index2.htm (amerikaanse hpi site)
http://www.hpiracing.com/instructions/index.htm#Kits (handleidingen van bijna alle hpi auto's)

versnellingsbak :
pagina 1
pagina 2
pagina 3
pagina 4

kun je misschien wat foto's maken zodat het voor ons wat duidelijker wordt ? als je ze nergens kan uploaden dan stuur je mij maar een PM dan zorg ik dat ze online komen.

Thanx voor die tip vd amerkikaanse site. Die is inderdaad beter! Heb het probleem inmiddels kunnen oplossen. Vrees wel dat ik nieuwe tandwielen nodig heb voor op de motoras. Die ga ik volgend weekend maar even halen.

gr

pk

Back