Plakband resten op canopy

Toch maar liever even een vraag op het forum.

Ik heb de randen van twee canopy's (ASK 21) gespoten.
Op zich is alles prima gelukt alleen zijn er plakband resten (de lijmlaag) op de canopy achter gebleven.

Hoe zijn deze te verwijderen zonder dat de canopy mat wordt of anderszins wordt verprutst? :confused:

Bij voorbaat dank voor jullie tips,

Harry

Hetzelfde euvel gebeurt mij ook altijd.
Ik maak het veilig schoon met aceton (nagellakremover ;)) Als je zorgt dat de lak goed is uitgehard gaat dat prima zonder beschadigingen van de lak zelf.

Welke tape heb je er voor gebruikt?
Ik zelf gebruik altijd kip tape,laat geen lijm achter en niet al te grote plak kracht.

Mvg,Karel.

"Fight fire with fire": ik verwijder plakresten door er herhaaldelijk een vers stukje tape op te plakken en dat meteen weer los te trekken. Na een paar keer trek je de lijmresten met de tape mee.

"Fight fire with fire": ik verwijder plakresten door er herhaaldelijk een vers stukje tape op te plakken en dat meteen weer los te trekken. Na een paar keer trek je de lijmresten met de tape mee.

sja...das ook een optie :)

De meeste plakbandlijm lost goed op in wasbenzine, terwijl de meeste plastics en laksoorten daar niets van merken. Gewoon even proberen op wat afvalmateriaal en dan maar poetsen.....:D

Inderdaad, wasbenzine. Met aceton altijd even van te voren testen op een onzichtbaar plekje! En niet knoeien op andere plastics, rompen, lakken.

Plakband beetje warm maken alvorens los te maken helpt ook.

Allereerst hartelijk dank voor de antwoorden/tips.

Ik had zwart afplakband 9 millimeter, volgens mij een onbekend Spaans merk gebruikt.
Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad tot deze keer.
Ik weet het niet maar misschien was hij gewoonte oud.

Ik ga het eens met wasbenzine proberen, ik meld we wel weer hoe e.e.a. is gegaan.

Groetjes,

Harry

Laatst bewerkt:
Heb alle plakband resten met wasbenzine verwijderd en daarna met water en wat afwasmiddel de canopy nog verder schoongemaakt.:yes:
E.e.a. is prima gelukt.

Groetjes,

Harry

koop plakband van 3M, en je haalt nooit geen reidue meer weg met wat voor spul dan ook.
als je een deel van je design verklooit met wegpoetsen is het janken, harder dan dat rolletje tape wat 3 keer zo duur is, maar dat dubbel waard is ;)

Back