P
papierclipje
Guest
een nieuw lid, een nieuw topic
. Ik had al een stukje geschreven op een ander forum. Dus wat ik tot nu toe heb gedaan doe ik even in een post
In dit topic wil ik een serie verslagen maken over het in elkaar zetten (want bouwen mag ik het niet noemen) van mijn eerste vliegtuig.
Na advies heb ik besloten om te beginnen met een Kyosho Calmato
in combinatie met een Futaba 6 EX 2.4 G
De Calmato is uitgerust met het standaard gx40 speciaal voor de calmato ontwikkelde motor.
wat zit er in de doos.
De zender,
Link natuurlijk de zender zelf
Rechtsboven de accupack, verder naar onder de ontvanger met rechts daarvan een on/off switch.
en daaronder de servo's.
De Calmato
Achter de vleugel('s)
de romp en rechts daarvan de staart
Landing gear prop motor etc.
Close up van de GX40
Dat zit er allemaal in de dozen. Nu er nog een geheel van maken.
Als eerst de hoofd vleugel, dit lijkt mij het lastigst om vast te zetten. aangezien het een beetje in een V vorm staat is klemmen vervelend.
De vleugel bestaat uit 2 delen. deze zitten bij elkaar door het middenblokje en wordt ook nog gelijmd
En waar gaan wij dat mee doen? Mr Jummy laat het zien
Juist EPOXY hmmmmm lekkere derrie......
zo, nu nog stevig neerzetten en stabiel laten staan. IVM wat ruimte gebrek probeer ik het staand
Nu de vleugel aan het drogen is ga ik gelijk verder met de neuswiel
Vrij simpel in duwen vastzetten en schroeven.
En als we toch bezig zijn laten we dan gelijk de motor en de achterwielen inschroeven!
Ophanging voor de motor:
Vastschroeven
En dan begint het ineens ergens op te lijken.
Even kijken hoe het met de vleugel gaat die zal ondertussen aardig gedroogd zijn.
Ah
, niet netjes recht. ondanks het vastzetten en tapen toch nog een beetje scheef. Wel apart. aan de voorkant lijkt er niet zoveel mis maar het smalle achter stuk is toch niet helemaal recht 
Hints iemand hoe dit in de toekomst beter kan?
Maar goed laten we het positief bekijken:
We are getting somewhere. Nu nog de staart uitlaat servo's etc
Vanavond post ik nog wat fotos van het plaatsen van de staartvleugel.
Groetjes
JWS

In dit topic wil ik een serie verslagen maken over het in elkaar zetten (want bouwen mag ik het niet noemen) van mijn eerste vliegtuig.
Na advies heb ik besloten om te beginnen met een Kyosho Calmato

in combinatie met een Futaba 6 EX 2.4 G

De Calmato is uitgerust met het standaard gx40 speciaal voor de calmato ontwikkelde motor.
wat zit er in de doos.

De zender,
Link natuurlijk de zender zelf
Rechtsboven de accupack, verder naar onder de ontvanger met rechts daarvan een on/off switch.
en daaronder de servo's.
De Calmato

Achter de vleugel('s)
de romp en rechts daarvan de staart

Landing gear prop motor etc.

Close up van de GX40
Dat zit er allemaal in de dozen. Nu er nog een geheel van maken.
Als eerst de hoofd vleugel, dit lijkt mij het lastigst om vast te zetten. aangezien het een beetje in een V vorm staat is klemmen vervelend.
De vleugel bestaat uit 2 delen. deze zitten bij elkaar door het middenblokje en wordt ook nog gelijmd

En waar gaan wij dat mee doen? Mr Jummy laat het zien

Juist EPOXY hmmmmm lekkere derrie......

zo, nu nog stevig neerzetten en stabiel laten staan. IVM wat ruimte gebrek probeer ik het staand

Nu de vleugel aan het drogen is ga ik gelijk verder met de neuswiel
Vrij simpel in duwen vastzetten en schroeven.

En als we toch bezig zijn laten we dan gelijk de motor en de achterwielen inschroeven!

Ophanging voor de motor:

Vastschroeven

En dan begint het ineens ergens op te lijken.
Even kijken hoe het met de vleugel gaat die zal ondertussen aardig gedroogd zijn.

Ah

Hints iemand hoe dit in de toekomst beter kan?
Maar goed laten we het positief bekijken:

We are getting somewhere. Nu nog de staart uitlaat servo's etc

Vanavond post ik nog wat fotos van het plaatsen van de staartvleugel.
Groetjes
JWS